|
|
|
Мысалдар арқылы көптеген маңызды құбылыстар кездейсоқтыққа байланысты екенін және оның әсерін есепке алмайынша толық зерттеу жүргізуге болмайтынын байқауға болады. Атап айтқанда, ғалымдар жер бетінде болатын табиғат апаттарын дәл басып айтпаса да, ықтималдықтар теориясының көмегімен өте жоғары дәлдікпен есептеп бере алады. Адам өмірін, дүние-мүліктерді, автокөліктерді, егінді, малдарды т.б. сақтандырғанда сақтандыру компаниялары жыл бойында қандай жағдайлар болатынын білмейді. Сондықтан олар бақытсыз жағдайға ұшырағандарға сақтандыру жарнасын төлеу үшін, кездейсоқ құбылыстардың ықтималдылығын алдын-ала болжап, есептейді. |
|
М.Әлімбаев «Көктем келді» - 2 сынып А.Құнанбаев «Жазғытұры», І.Жансүгіров «Жазғытұрым» - 3 сынып |
Бұдан басқа тақтаға жазылған сөздің синонимін шығармадан табу, картотекада берілген мәндес сөздердің мағынасын басқа синониммен алмастырып қолдану, бір топтың айтқан сөзіне келесі топтың синоним сөздерді табуы тәрізді элементтер оқушылардың сөздік қорын молайтып, тілдік дағдысын жетілдіре түседі, әрі шығарманы толық түсініп оқуына толық жағдай жасайды. |
« - Ал, кеттім»,-деп соқтырта жөнелді. «Көз ұшына кетіп ұзап алып, ылғи жапа-жалғыз шауып отырған». «Белге шығып алып шауып келе жатып қарағанда, бала көрінбеді. Бұлар тағы да сілтесе бермек болды. Байтаста үн жоқ, өз бетімен зымғап барады» . Эпопеяның алғашқы тарауынан-ақ Абайдың тапқыр, ойлы екендігі көрініс береді. Мәселен, Тақырбұлақ тұсына келгенде Абайды қаладан алып келе жатқан Байтас пен жорға Жұмабай бұл маңдағы ұрылардың бар екендігін айтып, оны жеке шабудан тежемек болады. |
Бұл тұста қолданылған синоним сөздер Құнанбай бейнесін ашып көрсету үшін жұмсалған. Шебер қолданылған синоним сөздер өзара үйлесіп келіп, бір мағыналық топ құраған. Есімді, етістікті синонимдердің өзі мағыналас келіп, өзара мәндес түсінікке реңк үстей түскен. Атап айтар болсақ, суық, ызғарлы сын есімдері мен жуандық ызғары, домбытпа зат есімдері, жота жүнін үрпиту, үдірейту, ірге бермеу, ығыстыру етістіктері айбынды Құнанбайдың бейнесін толық ашуға көмектескен. |
- Оқушылардың ауыз жаппай сөйлеуі; - мұғалім тарапынан қажетті түсіндірулерді, нұсқаулар мен түзетулер жасамау емес. |
Бөлімдер
Ұстаздарға |
Ата-аналарға |
Біздің мектеп |
Баяндама |
Эссе |
Оқушыларға |
Конкурс ең үздік шығарма Ең үздік шығарма конкурсына арналған. Шығармаларды осы жерде жазамыз |