Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
Загрузка...
Загрузка...
» » Ыбырай Алтынсариннің өмірбаяны мен өлеңдері

10-01-2015, 19:44
Ыбырай Алтынсариннің өмірбаяны мен өлеңдері
Загрузка...

Ыбырай Алтынсариннің өмірбаяны мен өлеңдері 

    Тақырыбы: Ыбырай Алтынсариннің өмірбаяны мен өлеңдері

                               (1841-1889)

                                                    Кітап-білім бұлағы,

                                                    Білім-өмір шырағы.

 

Мақсаты:

  а) Білімділік:қазақ еліне білімінің шамын жаққан ағартушы,жазушы Ы.Алтынсариннің өмірі,шығармашылығы,қызметімен таныстыру,өлеңдерін талдау.

  ә) Дамытушылық: оқушылардың ойлау және сөйлеу қабілетін дамыту

  б) Тәрбиелік: адамгершілікке,еңбекті сүюге баулу,тақырыпқа байланысты халқымыздың мәдениетін,мінез-құлқын аңғаруға баулу.

 

  Түрі: жаңа сабақ

  Әдісі:сұрақ-жауап,түсіндірме,мәнерлеп оқу,топтау әдісі

  Көрнекті құралдар: сурет,интерактивті тақта,кесте,үлестірме қағаздар

  Сабақтың барысы:

 

І.Ұйымдастыру кезеңі

  Оқушылардың сабаққа даярлығын тексеріп,түгендеу.

 

ІІ.Үй тапсырмасын тексеру

  1. "Жұмбақ сандықша"ойыны(блиц-турнир) Мұғалім: «Жұмбақ сандығым ашылды,ішінен Шоқан туралы сұрақтар шашылды» деп, әр оқушыға сұрақтар алғызып,жауабын сұрайды)
  • Ш.Уәлиханов қай жылдары өмір сүрген?
  • Шоқанның балалық шағы қай жерде өтті?
  • Шоқанның зерттеушілік қызметіндегі алғаш жазып алған халық жыры
  • Шоқан тамамдаған білім ордасы?
  • Қай жылы Орыс География қоғамының толық мүшелігіне сайланды?
  • "Мұндағы мақсатым-өз халқымды әкімдер мен зорлықшыл бай қазақтардан қорғау еді"-деп кімге жазады?
  • "Сот реформасы туралы жазбалар" не туралы?
  • Сот реформасына Шоқан қандай үміт артты?
  • "Ш.Уәлиханов шығыстану әлеміне құйрықты жұлдыздай жарқ етіп"кімнің сөзі?

2.Үш қатардан 3 оқушыға Шоқанның өмірбаянын айтқызады.

а)Қашқария жері туралы не білесіңдер?Шоқанға дейін Қашқарияға кімдер сапар шекті?

ә) "Сот реформасы туралы" жазбалар Сот реформасына Шоқан қандай үміт артты?

б) Шоқанның асыл мұраларының бірі-бейнелеу өнері.

 

Жаңа сабақ:Мұғалім интерактивті тақтаны қолданып, Ы:Алтынсарин туралы мәліметтер көрсетіп,өмірбаянын түсіндіреді.

∙Ы.Алтынсарин-қазақ балалар әдебиетінің негізін салушы,аса көрнекті педагог,тұңғыш оқулық авторы.

∙1841 жылы Қостанай облысында дүниеге келді.

∙1850 жылы Ыбырай мектепке қабылданды.

∙1857 жылы оқуын "өте жақсы" деген бағамен бітіріп шықты.

∙1860 жылы Торғай мектебіне мұғалім болуға рұқсат алып,сонда келеді.

 (оқытушылық қызметін бастайды)

∙1864 жылы Торғай мектебі ашылды.

∙1876 жылы Петербор,Қазан қалаларына барады.

∙1879 жылы Торғай облысы мектептерінің инспекторы қызметіне тағайындалады.

∙1879 жылы Орынборда "Қазақ хрестоматиясын" бастырып шығарады.

∙1881 Омбы қаласында тұңғыш мұғалімдер мектебі ашылады.

∙1883 жылы қолөнер мектебін ашады.

∙1887 жылы Ырғызда қыздар мектебін ұйымдастырады.

 Сөздікпен жұмыс:

Айшылық,жалықпай,өркениетті,айнадай,мұнарланған,т.б. сөздердің мағыналары түсіндіріледі.

                                                                                                         

Өлеңдері:

                       Өлеңдерінің тақырыптары

Ақыл-кеңес,

өсиет өлеңдері«Әй,достарым!», «Ананың сүюі»

 

 

 

Әлеуметтік     теңсіздік

«Азған елдің хандары», «Залым төреге»

 

«Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің негізгі идеясы- қазақ қауымына өркениетті елдерді үлгі етіп көрсету. Өмірді көркейтуші,өркениетті болашақтың иесі-жастар,ал жастардың көркі-білім,мәдениет деп ұқты.

«Өзен», «Жаз» өлеңдері табиғат көрінісін суреттеуге арналған

Табиғат көрінісін адамдардың тіршілігімен байланыстыра суреттейді.Негізгі идеясы-туған ел табиғатын суреттеу арқылы өзінің жас шәкірттерінің бойына табиғатты,Отанды сүю сезімдерін дарыту мақсатынан туған.

«Азған елдің хандары», «Залым төреге» өлеңдерінде елдегі теңсіздікті,әлділердің үстемдігін баяндайды.

«Әй,достарым!», «Әй,жігіттер!» өлеңдерінде жастарға ақыл-кеңес беріп,жақсы мен жаманды ажырата білуге шақырады. «Ананың сүюі» өлеңінде түн ұйқысын төрт бөлген ананы қадірлеуді айтады.

 

Оқулықпен жұмыс: «Өнер-білім бар жұрттар», «Өзен», «Жаз» өлеңдері мәнерлеп оқылады.

 

Бекіту сұрақтары:

1.Алтынсарин қандай мектепте оқыған?

2.Ыбырай қайда,қай жылы қыздар мектебін ұйымдастырды?

3.Ы.Алтынсаринді «кемеңгер кісі» деп кімдер бағалаған?

4. «Қазақ хрестоматиясы» неден құрастырылған?

5. «Ыбырайдың жастарды өнер-білімге шақыру мақсатында жазылған қандай өлеңдері бар?»

6.Табиғат көріністерін суреттеуге арналған өлеңдерін ата.

 

∙Қорытындылау                     Үйге тапсырма:

∙Бағалау                            Ы.Алтынсарин өмірбаяны,кестені толтыру

Загрузка...

Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Ы.Алтынсарин " Әке мен бала"
Салақтық. Ы.Алтынсарин.
Ыбырай Алтынсарин-ағартушы
"Дала жұлдызы" С.Мәуленов.
Тұңғыш ағартушы-ұстаз
Алтынсарин – ағартушы, педагог
Ы. Алтынсарин – ағартушы, педагог
Ыбырай Алтынсарин
Алтынсарин әңгімелері
Ыбырай-шағын әңгіме шебері
Бөлім: Уроки / Әдебиет | Көрсетілім: 6417 | Қосты: Базарова Альмира Куканаевна | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Загрузка...
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык
Загрузка...