қыпшақтар иеленді. Оғыздарды жеңіп Еділге дейінгі жерді иемденді. Оңтүстік орыс далаларын, Кавказ,Қырым жерлерін басып алды. Ресей жеріндегі қыпшақтар половшылар деп аталған. Дунай бойындағы қыпшақтар командар немесе кундар деп атаған. 1133 жылы қыпшақтар Хорезмдіктерден жеңіліп , екіге бөліне бастады. |
Қазақ хандығы таптық негізгі екі топ. Олар: А) Феодалдар мен қарапайым халық B) Егіншілер мен кедейлер C) Шаруалар мен қарапайым адамдар D) Кедейлер мен егіншілер |
1. Алтын Орда құлап, Ақ Орданың әлсіреуі барысында Қазақстанның солтүстік-батысында құрылған мемлекет: А) Ақ Орда; В) Ноғай Ордасы; С) Моғолстан; Д) Темір мемлекеті. 2. Ноғай Ордасы Алтын Ордадан бөлектеніп, тәуелсіз феодалдық иелікке айналған кездегі басқарған билеуші: А) Поладшы; В) Батый; С) Ноғай; Д) Едіге. |
«Ата – бабаларымыз аңсаған азатттық пен тәуелсіздікті алдық. Негізгі мәселе соны ертеңгі, келесі ұрпаққа, болашаққа, Қазақстанның осы тәуелсіздігін аманаттау» деген болатын Елбасымыз. Дана халқымыздың «Білегі мықты бірді жығады, білімі мықты мыңды жығады» деп атағандай, қиялынан қанат біткен, ойы ұшқыр, білімді жастар сендерсіңдер. Әрқайсысыңның жүрегің елім деп соғады, олай болса елге, жерге деген сүйіспеншілігімізді арттырып, ел үшін, халқы үшін қызмет етуге барлығымыз міндеттіміз. |
|
Мұғалім сөзі: «Бүгінгі күнді түсініп-түйсіну үшін де, болашақтың дидарын көзге елестету үшінде кешегі кезеңге көз жіберуіміз керек» -деп Елбасы Н.Ә.Назарбаев айтқандай тарихтың әр тарауына үңіле қараумыз керек, себебі әр бөлігінде ата-баба аманаты жатыр.Олай болса Бүгінгі сабақтын «таразылап тарихты саралайық»атты бөліміне тоқталамыз Әр оқушыға тест тапсырмасы беріледі. Өз-өзін бағалау. Жауабы, бағалау критерийі интерактивті тақтадан көрсетіледі |
Мұғалім сөзі: «Бүгінгі күнді түсініп-түйсіну үшін де, болашақтың дидарын көзге елестету үшінде кешегі кезеңге көз жіберуіміз керек» -деп Елбасы Н.Ә.Назарбаев айтқандай тарихтың әр тарауына үңіле қараумыз керек, себебі әр бөлігінде ата-баба аманаты жатыр.Олай болса Бүгінгі сабақтын «таразылап тарихты саралайық»атты бөліміне тоқталамыз Әр оқушыға тест тапсырмасы беріледі. Өз-өзін бағалау. Жауабы, бағалау критерийі интерактивті тақтадан көрсетіледі |
Білімділік: Тас дәуірі кезеңдеріндегі адамзат дамуының ерекшеліктері бойынша пысықтау, алған білімдерін бағалау. Дамытушылық:Оқушылардың ойын жүйелі жеткізе білуді жетілдіру және қорытынды түйін жасай білуді дамыту. Тәрбиелік: Оқушыларды өз елінің тарихына, бүкіл адамзат тарихын, мәдениетін бағалай білуге, құрметтеуге, адамгершілікке тәрбиелеу. |
1. Б.з.б І мыңжылдықта қазіргі Монғолияның оңтүстігінен Каспий өңіріне дейінгі Орталық Азияның кең-байтақ кеңістігін әртүрлі тайпалар мекендеген. Қытай деректерінде , «ғұн» атауы б.з.б 3 ғасырдың аяғында пайда болған. «Ғұн» сөзі «гун, хунну» т.б атаулармен берілген. Ғұндар- ежелгі замандағы еліміздің далалық өңіріндегі көшпелі тайпалардың бірі.Ғұндар Қазақстан жеріне Орталық Азиядан б.з.б І ғасырдың соңы мен б.з І ғасырында келген. |
«Би» деген атауда, билердің өзі де қазақ халқының тарихында ертеден-ақ бар. Бүкіл Қазақстанды басқаратын мемлекет, бүкіл ел қабылдаған заң болмаған уақытта барлық даулы мәселелерді , түрлі талаптарды қалыс ағайын шешетін болған. Оны кім болса соған тапсырмай, жөн-жоба білетін, қазылық жасай алатын, тәжірибесібар адамдарға жүктеген. Қазақта бұрын жер,жесір,құн, мал сияқты даулы мәселелер көп болған. Мұндай дауларға билік айту халықтың әдет-ғұрпын,дәстүрін жақсы білетін, сөз таласында шешендігімен, тапқырлығымен сол даулы мәселелерді әділ шешетін адамдарға ғана тапсырған |