|
|
Салт және сабақты етістік.
Сабақтың тақырыбы: Салт және сабақты етістік.
Мақсаты:Етістіктің мағынасына қарай бөлінетін түрі салт және сабақты етістіктер туралы түсіндіру.
Білімділік:Салт және сабақты етістіктердің жасалуы туралы түсінік беру.
Дамытушылық: Тапқырлыққа, өз көзқарасын жүйелі де тиянақты баяндауға, мәлімдеуге, өнер-білімге құштарлығы мен дүниетанымын кеңейтуге баулу.
Тәрбиелік: Адамгершілікке, Отанын сүюге, өнерлі болуға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа білім беру сабағы.
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап, баяндау, қызығушылығын ояту, мағынаны тану, ой-толғаныс.
Сабақтың барысы.
І.Ұйымдастыру бөлімі
-оқушылармен сәлемдесу;
-оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру;
-оқу құралдарын ретке келтіру, бақылау.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
А) Болымды және болымсыз етістіктер туралы қайталау.
-Болымды етістік дегеніміз не?
-Болымсыз етістік дегеніміз не?
-Болымсыз етістік қандай жұрнақтар жалғану арқылы жасалады?
Ә)Жаттығуларды тексеру:
231-жаттығу: Сөйлемдердің құрамындағы етістіктерді тұлғасына қарай үлгі бойынша талдаңдар.
232-жаттығу: Өлеңді мәнерлеп оқып, өлең жолдарындағы болымсыз етістіктердің қалай жасалып тұрғандығын анықтаңдар.
ІІІ.Жаңа сабақ: Салт және сабақты етістік.
Мағынасына қарай |
|
Салт етістік |
Сабақты етістік |
Өзінің алдынан табыс септігіндегі сөзді қажет етпейді.Салт етістіктер:барыс, жатыс, шығыс, көмектес септігіндегі сөздермен тіркесуі мүмкін, бірақ табыс септігіндегі сөзбен байланыспайды. Мысалы: үйге кел, үйден шық, үйде отыр, үймен хабарлас, үй өртенді. |
Өзінің алдынан табыс септігіндегі сөзді қажет етеді. Кімді?нені? деген сұрақтарға жауап береді. Мысалы: хатты оқы, ақшаны сана, есепті шығар, шашыңды сана, төсекті сал. |
Ескертпе:
1.Кейде етіс жұрнақтары салт етістіктерді сабақты етістіктерге, сабақты етістікті салт етістікке айналдыру қызметін атқарады.
Өзгелік етістің жұрнақтары:ғыз,-гыз,-қыз, -кіз,-дыр,-дір,-ыр,-ір,-р салт етістікке жалғанса оны сабақты етістікке айналдырады:
салт етістік сабақты етістік
шам сөнді шамды сөн-дір-ді
бала кетті баланы кет-ір-ді
гүл өседі гүлді өс-ір-ді
- Ырықсыз етістің жұрнағы сабақты етістікке жалғанып, салт етістікке айналдырады:
Сабақты етістік салт етісті
Әңгімені айтты әңгіме айт-ыл-ды
Хатты жазды хат жаз-ыл-ды
Кітапты түгел оқыды кітап түгел оқы-л-ды
ІV. Тақтамен жұмыс:
Оқы, жаз,кел, айт деген сөздерге табыс септігін қажет ететін, етпейтін сөздерді тіркестіріп жаз.
Кітапты оқы, өлеңді оқы, кітап оқылды, әріпті жаз, үйге кел, маған кел, құпияны айт, әңгіме айтылды т.б.
V.Жаттығулар орындау:
233-жаттығу: мақал-мәтелдердегі ойды таратып айтыңдар, құрамындағы етістіктерді тауып, олар қай септіктегі сөзбен тіркесіп тұрғанын сұрақ қою арқылы анықтаңдар. Қайсысы сабақты, қайсысы салт етістік екендігін ажыратыңдар.
235-жаттығу: Мақал-мәтелдерді көшіріп жазып, салт етістіктердің астын ирек сызықпен сызыңдар.
VІ.Сабақты Венн диаграммасы арқылы салыстыра отырып қорытындылау.
Сабақты етістік ұқсастығы Салт етістік
|
VІІ.Үйге тапсырма:
1. Ережені түсініп оқу;
Сыныпта үлгермеген жаттығуларды аяқтау;
236-жаттығу: «Адамгершілік-кісіліктің белгісі» тақырыбында ойтолғау жазу. Оған төмендегі берілген сөз тіркестерін келтір.
VІІІ.Оқушыларды бағалау.
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |