Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
» » Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы


Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы

 

Монғолдардың Қазақстан   

     жерін жаулап алуы

Дарынды балаларға арналған үш тілде оқытатын Мұхтар Арын атындағы  №24 «Экономика және бизнес» арнаулы лицейі

 

Қалалық семинар

 

 

 

 

 

 

Ашық сабақ

Кіріктірілген сабақ

 

7 «А» сыныбы                              

 

 

 

Тарих пәнінің мүғалімі

Д.Е. Камидолданова

Орыс тілі және орыс әдебиеті

пәнінің мүғалімі  А.К.Хамзина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Талдықорған қ.

 

Ашық сабақ                 7 «А» сыныбы                                    Күні:    

Сабақтың тақырыбы:  Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы
Сабақтың мақсаты: 

Білімділік : Оқушыларға Қазақстанда Монғол империясының үстемдік етуі, империяның басқыншылық саясаты мен оның зардаптарының әсері жайында  алынған білімдерін бекіту.

Тәрбиелік : Қазақ тарихындағы осы бір оқиға арқылы оқушыларды патриоттыққа, елжандылыққа, саяси сауаттылыққа тәрбиелеу.

Дамытушылық : Оқушылардың белсенді ойлау қабілетін арттыру, алған білімдерін қажетіне сай пайдалана білуге, өз бетінше қорытынды жасауға дағдыландыру.

Сабақтың түрі: Қайталау.

Сабақтың типі:  кіріктірілген сабақ

Сабақтың әдісі: интерактивті, «Тұлғаны таны», «Не? Қайда?  Қашан? » «тарихи оқиға» суреттермен жұмыс, «терме диктант» хронологиялық диктант,   «Бір сәт картаға үңілсек»  кескін картамен жұмыс, жаттығумен жұмыс,  полиглот ойыны, рефлексия «2 жұлдыз, 1 тілек».

Көрнекілігі: интерактивті тақта, слайдтар, суреттер, ХІІІ-ХІV ғғ. Моңғол шапқыншылығының кескін картасы. Үлестірмелі тапсырмалар. Тарихи мозайка. Маркерлер.

Пәнаралық байланыс: қазақ тілі, орыс тілі, ағылшын тілі.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі.

Мұғалім: -  Сәлеметсіңдерме балалар! Мен сендерді көргеніме қуаныштымын! Бүгінгі сабағымыз ерекше өткелі отыр, бізге көп қонақтар келді. Сабағымызды ашық деп жариялаймын! Қане барлығымыз шаттық шеңберін құрайық. Бүгін сабаққа сендер қандай көңіл-күймен келгендеріңді білу үшін қолдарыңдағы бұлтша қобалжу, толқу ды , ал күн болса өздеріңді еркін жақсы сезінетіндеріңнің белгісі. Олай болса көрсетелік. Ендеше бір-бірімізге күлімдеп күннің саулесін шашайық.Қараңдаршы  тіпті сынып бөлмесінде де жарық , әрі жылып кеткендей. (Оқушыларға күн мен бұлтшалар тарату арқылы  көңіл – күйлері анықталады. )

Мұғалім: -  Сонымен сендерге күндерің шуақты өтсін , сабағымыз сәтті өтсін дей келе сыныпты топқа бөлейік. 

Топқа бөлу: Оқушыларға қима мозайкалар таратылады. Суретті қалыпқа келтіру арқылы  сынып үш топқа топтасады.

ІІ. Кіріспе.

Мұғалім: - Балалар сабағымызды бастайық, сендер жинастырған суреттерге мән берсендер.

Әр топ өзіне берілген суретті сипаттап береді.

Мұғалім: -  сабақтың тақырыбы мен мақсатымен таныстырады.

І - тапсырма .  Әр топқа  суреттерге қатысты тапсырмалар беріледі. 

 

 

1-топ: «Тұлғаны таны» деп аталады. Оқушылардың алдына тұлғаның портреті  және  сұрақтар беріледі

 

Сұрақтар:

  • Бұл кім? Қай уақыттарда өмір сүрген?
  • Бұл адам туралы не білесің?
  • Бұл тарихи тұлғаның Қазақстанға қандай қатысы бар?

 

2-топ . «Не? Қайда?  Қашан? » Топтың алдында «тарихи оқиға»  бейнеленген сурет және сұрақтар беріледі.

Сұрақтар:

  • Бұл суретте не бейнеленген?
  • Қандай оқиға? Қашан болды?

 

3-топ  «Бір сәт картаға үңілсек»   карта  берілген.  

Сұрақтар:

  • Бұл картада қай елдің жері белгіленген?
  • Қазақстан тарихына қандай қатысы бар?

 

Бағалау түрі ауызша: «Тамаша», «Өте жақсы», «жақсы»

 

 

 

ІІ - тапсырма. Тарихи даталармен жұмыс.

Бос орындарға төмендегі тиісті сөздер мен сандарды  теріп жазу керек.

1 –топ.   «Терме диктант»

      Моңғол империясының шаңырағын алғаш  көтерген _____________хан   ______ жылы (кейбір деректерде  ________жыл ) Моңғолияның  ________ өзенінің жағасында , __________ деген жерде  Есугей батырдың отбасында туған.  Темүжін  _____ жасқа толғанда әкесі татарлардың қолынан қаза табады.

     ________жылы Онон мен Керулен өзенінің жағасында _____________Темүжінді хан сайлап, _________________   ______________  құрылады.  Ол империяны _____ түмен әкімшілік аймаққа бөлді. Моңғолия аумағы _____ әскери әкімшілік аймаққа бөлінді. 

Жауабы:  Моңғол империясы,  3,    9,   Онон, 1206,   Шыңғыс,  1155,  Болдоң, 1162 ,  құрылтайда, 95.

2- топ. «Терме диктант»

Шыңғысхан Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларын қол астына қаратқан соң, көрші елдерді жаулады. __________ жж. қысында Шыңғыс ханның үлкен баласы _________ Енесей қырғыздарын және Сібірдің  халықтарын бағындырды.     __________ жж. _________ әскерлері  таңғұттық Си ся мемлекетін, Тұрфан кіняздіктерін күйретіп,  ұйғырларды бағындырды. ___________жж. Қытайды басып алып, олардың соғыс  техникасын   қолға түсірді. ________ж.  Шыңғысхан   ________________ басып алуға ________________ аттандырады. _________ж.  Шыңғысхан __________ әскерімен     ______________ басып алады.

Жауабы: Шыңғысхан, 1207-1208,  Жошы,   1207-1209, 1217, Жебе ноянды,  1211-1215,  Жетісуды, 1219,  150 мың,  Отырарды.

3- топ. «Терме диктант»

 

         ____________ қаласы ____ ай бойы берілмей қарсылық көрсетті. ________________ қаласы  ______ай бойы,   _____________қаласы   ____ күндей берілмеген. _____________жж. Қазақстан мен   __________   ______  моңғолдар жаулап алды. Шыңғыс хан  жаулап алған жерлерін өзінің _________  баласына бөліп берді. Қазақстан жері   оның _______  баласына қарады. Шыңғыс тұқымдарының арасындағы талас ________ж. ұлы хан Мөңке қайтыс болған соң шиеленісе бастаған.  

 

Жауабы: Сығанақ , 6,  Ашынас,  3, Орта Азияны, 1259, Отырар, 15,  1219-1224,  4, 3

Бағалау: 11-10 = 5 балл

                 9-8   4 балл

                 7-6    3 балл

                 5-4    2 балл

 

 

 

ІІІ – тапсырма.  «Бір сәт картаға үңілсек»  Кескін картамен жұмыс.

Моңғолдардың шапқыншылық жорықтарын кескін картадан көрсетеді.

 

1 –топ.    Моңғол шапқыншылығының бағыттары мен жылдарын көрсетіңдер.

2- топ.  Моңғол шапқыншылығы кезінде қиратылған қалаларды жазыңдар.

 3- топ.  Жаулап алынған жерлерде пайда болған мемлекеттердің аттарын жазыңдар.

Валеопауза.

Сабақ орыс тілінде орыс тілінің мұғалімі Хамзина А.К.  жалғастырады.

ІV- тапсырма.

Работа в группах.

Учитель дает задание доказать, что перед ними текст, определить стиль текста, тип текста, найти  дееприча-стие, причастие.

     1группа. Докажите, что это текст. Какова основная мысль текста, Определите стиль текста, тип текста. Найдите в тексте причастие.

    Чингис хан, создавший Монгольскую империю, родился в 1155 году ( по некоторым сведениям в 1162г.) на берегу реки Онон в Монголии, в местечке Болдон в семье Есугей батыра. Когда Темужину исполнилось 9 лет, от руки татар погиб его отец. В 1206 г. на берегу рек Онон и Керулен на съезде Темужин был провозглашен ханом, была создана Могольская империя. Чингисхан разделил империю на 95 административных областей туменов. Территория Монглии была разделена на 3 военно-админстративные области.

2 группа. Докажите, что это текст. Какова основная мысль текста, Определите стиль текста, тип текста. Найдите в тексте деепричастие.

    Чингисхан, подчинив себе племена Найманов, Кереитов, Жалайыров, стал завоевывать соседние народы. Зимой 1207-1208 года старший сын Чингис хана Жошы подчинил себе киргизов Енисея и народы Сибири. Войска Чингис хана в 1207-1209 годах завоевали тангутское государство Си ся, свергли княжество Турфана, подчинили уйгуров.

3 группа. Докажите, что это текст. Какова основная мысль текста, Определите стиль текста, тип текста. Есть ли в тексте причастия и деепричастия?

    Город Отырар шесть месяцев, не сдаваясь, оказывал сопротивление. Не сдавались город Сыганак в течение трех месяцев, город Ашынас около пятнадцати дней. В 1219-1224 гду Казахстан и Среднюю Азию завоевали монголы. Завоеванные земли Чингис хан разделил между своими четырьмя сыновьями. Территория Казахстана отошла к его трем сыновьям.

После смерти хана Монке в 1259 году, между потомками Чингис хана начались распри.

Игра «Полиглот»

    Учитель. Вы вспомнили о том, как происходило завоевание казахских земель монголами. Найдите пропущенное в предложении слово,  переведите его на русский и английский языки.

  Игра «Полиглот»

Группам  –   

 собрание-               құрылтай                    assembly        

 сражение –            шайқас                         battle

 народ –                  ел –                                people

 земля -                  жер-                                earth land

войско                   әскер                               army

            империя            империя                           imperia

 

Сабақты бекіту.

«Екі  жұлдыз , бір тілек » арқылы оқушылар бүгінгі сабақтан алған білімдері мен әсерлерін қысқаша сипаттап жеткізеді.

  • ... қызықты болды.
  • ... менің қолымнан келді.
  • менің тілегім ...

Бағалау.

Үйге тапсырма: «Шыңғысхан – ұлы тұлға» тақырыбында эссе жазу.

Мұғалім: Біздің сабағымыз осымен аяқталды. Біздің қайталағанымыз бойынша ертең болашақта, яғни   өмірде қолдана аларсыздар деп сенемін. Сау болыңдар!

 

 

 


Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Моңғол шапқыншылығы
Моңғол- татар шапқыншылығы
Батудың (Батый) орыс жеріне жорығы
Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы
Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы
Алтын Орда
Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы
Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы
Монғол-татар шапқыншылығы
Алтын Орда
Бөлім: Уроки / Тарих | Көрсетілім: 2885 | Қосты: Камидолданова Динара Елеуовна | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык