Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
» » Әуезов Ақын қонақтар


Әуезов Ақын қонақтар

Сабақтың тақырыбы: М. Әуезов Ақын қонақтар

Сабақтың  мақсаты: 1. М.Әуезов  мұрасын  тереңдей  оқытып  үйрету, шығарманың  мазмұнын  
                                           меңгерту, көркемдік  ерекшелігін  ашу.
                                      2. Логикалық  ойлау  қабілеттерін, тілдік  қорын  дамыту,  шығармашылық  
                                          Белсенділіктерін  шыңдау,  көркем  мәтінмен  жұмыс  істеуді  дамыту.
                                      3. Өнер  адамына, еліне, тарихына  деген  сезімін  ояту, халық  ауыз  әдебиет  
                                          Туындыларын  қадірлеуге  тәрбиелеу.
Сабақтың  түрі: бекіту, қорытындылау
Сабақтың  әдіс-тәсілдері:  мазмұнын  айту, ассоциялық  карта (топтастыру), семантикалық  карта,ссе  жазу, РАФТ, сұрақ – жауап
Пәнаралық  байланыс: қазақ  тілі, саз  өнері,  тарих
Сабақтың  көрнекілігі:  М.Әуезов  портреті,  қосымша  әдебиеттер ( «Шыңғыстау», «Абай  жолы»), 
Абай  еліне  саяхат»  слайдтар
Сабақ  барысы:  1. Ұйымдастыру  кезеңі:
                                  а) амандасу
                                  ә) түгендеу
                                  б) сабақтың  мақсатымен  таныстыру
                                  в) қызығушылықтарын  ояту (оқушыларды  үш  топқа  бөлу)
                                   1 – топ: «Абай»,   2 – топ:  «Зере»,    3 – топ:  «Барлас»
 
Қайталау  сабағы: 1.  «Шебер  әңгімеші» (жоспар  бойынша  үш  топ әңгіменің  мазмұнын  айтып    
                                          шығады )
                                                            Жоспар:
                                                1. Аналар  әңгімесі
                                                2. Ақын  қонақтар
                                                3. Ақындарға  ризалық
 
2. «Ең  негізгісін  білесің  бе?»  (ассоциялық  карта  құру)
          1 – топ:  Абай
2 – топ:  М.Әуезов
          3 – топ: «Абай  жолы»  романы  туралы  білетіндерін  қағаз  бетіне  түсіреді,  топта  
                         қарастырады,  алдыға  шығып  қорғайды 
3.  «Кім  жылдам» (сұрақ - жауап)  Әр  топқа  сұрақ  қойылады. 
                               Жауап  бере  алмаған  топтың   сұрағына  басқа  топ  жауап  бере  алады.
               1 – топ: Сұрақ: Қандай  ұлттық  аспаптарды  білесіңдер? Барлас  Абайға  ризалығын
                                           білдіріп  не  тарту  етті?
               2 – топ:  Сұрақ: Қонақтың  қандай  түрлерін  білесіңдер? Барлас  пен  Байкөкшенің 
                                           қонақтауын  қонақтың  қай  түріне  жатқыза  аламыз?
3 – топ:  Сұрақ: Батаның  қандай  түрлерін  білесіңдер?  Барластың  Абайға  берген
                                           батасы  батаның  қай  түріне  мысал  бола  алады?
 
 
4. «Сөз  жарысы»  (мағынаны  ажырату,  семантикалық  карта)
                         Әр  топтың  алдына  кесте  беріледі. Топта  талқылайды, алдыға  шығып қорғайды.
1 – топтың  кестесі
 
                             Кейіпкерлер
 
Шығармадан    үзінді
 
Абай
Байкөкше
Барлас
Ұлжан
Шоқшалау  ғана ақ сақалы бар, келбетті келген зор дауысты ақсары кісі (Кімнің  портреті ?)
- Е, балам: «Шешенің судай төгілген, тыңдаушың бордай егілген» дегендей, сөйлеуді де, тыңдауды да сүйген ел – ел дағы 
(Кімнің  сөзі ?)
Тағыда келе жүріңдер. Анау кәрі әжесі мен бізді де көп сейілттіңдер. Жолдарың  болсын! Келген сапарларыңа тыста ырым байлаттым. Ала кетіңдер... 
(Кімнің  сөзі ?)
Бертін келе, түнде ол Барластың қойнына кіріп те жатады. Күндіз барынша күтеді (Ол  кім?)
 
2 – топтың  кестесі
 
                             Кейіпкерлер
 
Шығармадан    үзінді
 
Абай
Ұлжан
Зере
Барлас
...Бойы өскен. Қол- аяғы ұзарған. Бұрын мұрны шолақтау болушы еді, биыл біраз ұзарып қалыпты. (Кімнің  портреті ?)
- Е – е... Бұлдыр – бұлдыр күн өткен, бқрынғыдан кім өткен...
(Кімнің  сөзі ?)
Шырағым, ер жетерсің,
Ер жетсең не етерсің?!
Алысқа шырқап кетерсің,
Шындасаң шыңға жетерсің. 
(Кімнің  батасы?)
- Мынау балам оқудан қайтқалы сүле науқас боп, арыла алмай қойып еді. Сендер келгелі жақсы сөздеріңмен ем әкелгендей болдыңдар.Қадамы құтты қонақ болдыңдар. (Кімнің сөзі?)
Шығармадан    үзінді
Абай
Зере
Байкөкше
Барлас
...Күндердің бірінде бұл үйге екі бөгде қонақ кеп қонды: бірі – қартаң, бірі – жас қонақ  (Бұлар кімдер еді ?)
...Бұрын қара болушы еді, бетінің қызылы да бар еді. Қазірде қаладан қайтқандық және ауру қосылғандық бар ма, әйтеуір, бозғылданған...
(Кімнің  портреті ?)
Оның әңгімелерін түсте де, кешке де, тіпті көш бойы да Абай айтқыза беретін болды.
(Кімге айтқыза беретін ?)
Екі анасын көңілдендіріп тағы айтқызу үшін кейде өзі қаладан әкелген кітаптарының ішінен «Жүсіп - Зылиқа»  сияқты қиссаларды оқып береді.
(Кім оқып беретін?)
 
 
5. «Ой  толғау»  (хат  жазу)
        1 – топ:  Абай  атаға
        2 – топ:  Мұхтар   ағаға
        3 – топ: Зере  әжеге   шығарма  бойынша  түйген  ойларын,  өз  сезімдерін  білдіріп  хат    
                       жазады. Жазған  хаттарын  алдыға  шығып  оқиды.
Бекіту:  1. Қосымша  әдебиеттермен  таныстыру
                   а) «Шыңғыстау»
                   ә) «Абай  жолы»  романы
Бағалау: Сабаққа  қатысқан оқушыларды  бағалау,  жеңген  топты  марапаттау.
Үйге  тапсырма: а)  Ой  толғауды  аяқтау  (хат  түрінде)
 ә)   М.Әуезов  туралы  айтқан  даналардың сөздері  (кітапша,   реферат   жазу)
 

Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Абай-дана,Абай-дара қазақта!
Біржан сал Абай аулында
М. Әуезов «Ақын қонақтар» әңгімесі
Абай
Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы
Абайдың қара сөзінен
Біржан Сал Абай аулында
Қоңыр қозы. Тұрсын Жұртбай
М. Әуезовтің «Ақын қонақтар» әңгімесі
Әдебиет 5 сынып.
Бөлім: Уроки / Қазақ тілі | Көрсетілім: 4492 | Қосты: NA | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык