Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
» » Электрондық кестені құру, толтыру


Электрондық кестені құру, толтыру

Электрондық кестені құру, толтыру

Бозай ауылындағы Сергиополь жалпы білім беретін орта мектебінің информатика пәнінің мұғалімі  Наширбекова  Гүлім Мұратбекқызы

Ашық сабақ

Сабақтың тақырыбы: Электрондық кестені құру, толтыру

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: MS Excel кестелік процессорында жұмыс істеу тәсілдерін меңгеру; Электрондық кесте жасау және оны түзетуді үйрету; Формулалар мен функцияларды пайдалану арқылы есептеулер жүргізуді үйрету.

Дамытушылық: Оқушылардың өз бетімен жұмыс істеу қабілетін, жүйелі ойлау дағдысын шығармашылық қабілетін, қызығушылығы мен ізденістерін дамыту.

Тәрбиелік: Компьютермен жұмыс істеуде ұқыптылыққа, техника қауіпсіздігін дұрыс сақтай білуге, еңбекті сүйе білуге, шыншылдыққа, өжеттілікке тәрбиелеу.

Сабақтың көрнекілігі: Плакаттар Слайд Карточкалар Компьютерлер Сөзжұмбақ Дидактикалық материал

Сабақтың түрі:  Практикалық сабақ. Оқу процесін ұйымдастыру әдістері: Жеке өзіндік, топтық, оқушы – компьютер, оқушы – мұғалім.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі: Оқушыларды түгендеу, компьютердің қауіпсіздік ережелерін сақталуын қадағалап, оқушыларды компьютерге отырғызу.

ІІ. «Ой сергіту» кезеңі. Анаграмма шешу.

  1. Операциялық жүйе жүктелгеннен кейін негізгі жұмыс не арқылы ашылады?
  2. Белгілі бір атпен дискіде сақталып қойылған программа немесе құжат?
  3. Кез келген ақпараттарды компьютерден қағаз бетіне шығаруға негізделген құрылғы.
  4. Өте кішкентай мәтіндік редактор, оның жұмысы үшін азғана жад қажет.
  5. Компьютерде берілетін командаларды жарық қаламмен басқаруға арналған негізгі құрылғы.
  6. Ақпараттарды енгізуге арналған құрылғы.
  7. Телефон желісі арқылы басқа компьютерлермен ақпараттарды алмасуға арналған құрылғы.
  8. Кез келген электронды кестенің ұяшығына: сан, формула, ..., ақпараттарды енгізуге болады.
  9. Мәліметтерді графиктік түрде кескіндеудің ыңғайлы түрі.
  10. Саймандар тақтасының аты.
  11. Электрондық кестенің негізгі құралы.
  12. Ақиқат пен жалғанды зерттейтін ғылым
  13. Сандық кестелермен жұмыс істеуге арналған Microsoft Office-тің құрамына кіретін программа.
  14. Цифрға синоним сөзі.
  15. Электрондық кестенің мәлімет енгізілетін ең ішкі элементі.
  16. Ұяға (сан, формула, мәтін) түрінде не енгізуге болады?
                  1 Э К Р А Н        
            2  Ф А Й Л                
        3  П Р И Н Т Е Р              
            4  Б Л О К Н О Т          
                  5 Т  Ы Ш Қ А Н      
  6  К Л А В И А Т У Р А              
                7  М О Д Е М          
          8  М ә Т І Н                
                  9 Д  И А Г Р А М М А
10  С Т А Н Д А Р Т Т ы                
                  11 Қ  А Т А Р        
                                     
          12  Л О Г И К А              
                  13 Е  X C E L        
                  14 С  А Н            
                  15 Т Е  Н            
        16  М ә Л І М Е Т              

ІІІ. «Өзің таңда» кезеңі. Карточкамен жұмыс.

№1 есеп    жүйесінің графикалық шешімін табу керек. х аралығында және қадамы ы. Жауабы:

  №2 есеп. Y=   y=3  функцияларының графигін бір координаталық жүйеде салу. Аргументтерді енгіземіз, -5 аралығында. Жауабы:  

№3 есеп. У=  функцияларының графигін бір координаталық жүйеде салу. Аргументтерді енгіземіз, -5 аралығында Жауабы:  

№4 есеп. Y=sin  функцияларының графигін бір координаталық жүйеде салу.  

арг.град. арг.рад. y=cosα y=sinα
-180 -3,14159 -1 -1,22515E-16
-160 -2,79253 -0,93969 -0,342020143
-140 -2,44346 -0,76604 -0,64278761
-120 -2,0944 -0,5 -0,866025404
-100 -1,74533 -0,17365 -0,984807753
-80 -1,39626 0,173648 -0,984807753
-60 -1,0472 0,5 -0,866025404
-40 -0,69813 0,766044 -0,64278761
-20 -0,34907 0,939693 -0,342020143
0 0 1 0
20 0,349066 0,939693 0,342020143
40 0,698132 0,766044 0,64278761
60 1,047198 0,5 0,866025404
80 1,396263 0,173648 0,984807753
100 1,745329 -0,17365 0,984807753
120 2,094395 -0,5 0,866025404
140 2,443461 -0,76604 0,64278761
160 2,792527 -0,93969 0,342020143
180 3,141593 -1 1,22515E-16

  Сұрақтар:

  1. 1 –ден бастап 198-ге  дейінгі сандардыңқосындысын қалай табамыз.    Жауабы:         19701
  2. 1 –ден бастап 198-ге  дейінгі сандардың орташа мәнін қалай табамыз.   Жауабы:      99,5
  3. 1 –ден бастап 198-ге  дейінгі сандардыңүлкен мәнін қалай табамыз.    Жауабы:     198
  4. 1 –ден бастап 198-ге  дейінгі кіші мәнін қалай табамыз.

Жауабы:    1

  1. 1 –ден бастап 198-ге  дейінгі жұп сандардыңқосындысын табыңыз.  Жауабы:    9900
  2. 1 –ден бастап 198-ге  дейінгі тақ сандардыңқосындысының  мәнін табыңыз.   Жауабы:   9801
  3. MS Excel қалай іске қосылады?
  4. Excel-де жаңа құжатты қалай құрамыз?
  5. Excel-де құжатты қалай сақтаймыз?

10.Excel-дің жұмыс кітабы дегенді қалай түсінеміз?

  1. Ұяшықтарды форматтау қалай орындалады?

12.Диаграмма деп нені айтады? 13.Excel диаграммасыныңқұрылу ретін жазыңыз. 14.Excel-де формулаларды қалай енгіземіз? Есептер: №1 Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  В С D Орындаңыз Табыңыз Варианттар
2 5 2 1 Екінші және үшінші қатар аралығыныңқосындысы D6ұяшығының мәні 40
3 6 8 3 25
4 8 3 4 32
5     =СУММ(D2:D4) 16
6     X 9

  №2.  Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  A B C Орындаңыз Табыңыз Варианттар
12 7 2 =A12+B12 C15 ұяшықтың мәні 22-ге тең болуы керек С15 ұяшығындағы формула =СРЗНАЧ(С12:С14)
13 5.5 4 =A13*B13 =СУММ(А12:В13)
14 6 8 =A14+B14 =В13+В14
15     X =С14+В14
        =МАКС(А12:С13)

  №3. Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  A B C Орындаңыз Табыңыз Варианттар
12 7 2 =A12+B12 C15 ұяшықтың мәні 22-ге тең болуы керек С15 ұяшығындағы формула =(С13:A15)
13 5.5 4 =A13*B13 =СУММ(А12:В13)
14 6 8 =A14+B14 =В13+В14
15     X =A14+C14
        =C12+B14

  №4. Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  A B C Орындаңыз Табыңыз Варианттар
12 7 2 =A14+B12 C15 ұяшықтың мәні 22-ге тең болуы керек С15 ұяшығындағы формула =С13
13 5.5 4 =A13*B13 =СУММ(А12:В13)
14 6 8 =A14+B14 =В13+В14
15     X =A14+C14
        =C12+A15

  №5. Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  F G H Орындаңыз Табыңыз Варианттар
2 0.3 0.8 0.5 4-қатарды жойыңыз G5 ұяшығының мәні 2,15
3 =F2*H3 =G2*H3 7 2,1
4 =0.5+G3 =0.5*H3   2,25
5   =МИН(F3:H4)   2,3
6       2,6

  №6. Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  J K L Орындаңыз Табыңыз Варианттар
55 3 =J55*2   K55-ті жойыңыз L57 ұяшығының мәні 1,5
56 =К56-J55 66   2
57 =J55+K55 =J55+J56 =СРЗНАЧ(J55:K56) 3
58       44
59       7,5

  №7. Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  N O P Орындаңыз Табыңыз Варианттар
55 9 =N55*4   N56-ті жойыңыз P57ұяшығының мәні 9
56 4     22.5
57 =N55+O55 =N55+N56 =СРЗНАЧ(N55:O56) 13.5
58       18
59       36

  №8. Электронды кестенің сан және формуладан құралған бөлігі берілген. Тапсырманы орындап, сұралған ұяшықтағы мәнді табыңыз.

  A B C Орындаңыз Табыңыз Варианттар
1 10 2 =B1+A1 C1 ұяшығын C3 ұяшығына аударыңыз және C1-ді жойыңыз C3 ұяшығының мәні 58
2 20 15   12
3 30 28   35
4       38
5       60

ІІІ. «Мағынаны тану» кезеңі(Есептер шығару) №1 есеп. Несие алушы Асхат мырза 100 000 теңгені 1 жылға 24% жылдық пайызымен (процент) 2012 жылдыңқаңтарында банкіден алды. Ол 2013 жылдыңқаңтарына дейін несиені және қосымша пайызын қоса банкіге қайтарып беруі тиіс. Несие алушы несиені 1 жылға алғандықтан және ай сайын сол несиенің белгілі бөлігін қосымша айлық пайызымен қайтаруы тиіс болғандықтан жылды айларға бөліп тастаймыз. 1) Банк шарты бойынша несиеге берілген ақша қанша жылға берілсе, сол жылдарға  шағып бөлінеді, мысалда несие алушы несиені 1 жылға алғандықтан берілген жүз мынды он екі айға бөлеміз. Сонда берілген несиеніңқаншадан ай  сайын (83333) қайтарылатынын білеміз. 2) Енді берілген несиенің жылдық 24% пайызын есептейік. Ол үшін пайызды есептеу формасы бойынша 100 мыңды 24-ке көбейтіп, 100-ге бөлеміз. Осы жылдық пайыз арқылы, айлық пайызды табу үшін 1 жылда 12 ай болғандықтан, 12-ге бөлеміз. Нәтижесінде ай сайын беретін пайызымыз анықталады. 3) Банкі шарты бойынша берілген несиені несие алушы ай сайын айға шағып бөлінген ақшасы мен пайызын қоса банкіге қайтарып отыруы керек. 4) Айға шағып бөлінген несиені (8333) берілген несиеден немесе несиеніңқалдығынан әр айда банкіге қайтарып берген сайын, алып тастап отырады. Сонда несие алушының банкіден алған несиесі азаяды. Алынған несие азайған сайын айлық пайызы да (%) азаяды. Айлық пайызы ай сайын азайып отыратындықтан банкіге қайтарылатын ақша да азайып отырады.  

Алынған несие мен оныңқалдығы Алынған несие ақша айға шағып бөлінеді 24% жылдық төлемі/айға шаққанда Банкіге қайтарылатың ақша Жыл айлары
100000 8333 2000 10333 Қаңтар
91667 8333 1833 10167 Ақпан
83333 8333 1667 10000 Наурыз
75000 8333 1500 9833 Сәуір
66667 8333 1333 9667 Мамыр
58333 8333 1167 9500 Маусым
50000 8333 1000 9333 Шілде
41667 8333 833 9167 Тамыз
33333 8333 667 9000 Қыркүйек
25000 8333 500 8833 Қазан
16667 8333 333 8667 Қараша
8333 8333 167 8500 Желтоқсан
Барлығы 100000 13000 113000  

№2 есеп.  функциясының о бұрышына бұрылғандағы графигін салу. Мұндағы j бұрышы (0;2), радиус вектор. Ол үшін мына ұяшықтарды пайдаланамыз:

  1. A1, B1, C1 j, p1, p2 жазамыз
  2. А2 ұяшығына j-дің бірінші мәнін О – енгіземіз.
  3. В2 ұяшығына p1 формуласын енгіземіз, яғни p1= курсорды В2 ұяшығына қойып, құрал саймандар батырмасынан fx батырмасын басамыз.

a)    Бірінші қадамда: математикалық – категориядан «түбір» функциясын аламыз да ОК батырмасын басамыз. b)    Екінші қадамда  түбірдің мәні 14 санын енгіземіз. c)     Сонда функция формулалар қатарына түседі, енді формуланыңқалған бөліктерін жазамыз, яғни тышқанмен формулалар қатарын екпінді етіп+3* мәнерін енгіземіз, одан әрі fx батырмасын басып, sin функциясын аламыз, шыққан диалог терезесіне синустың аргументі 5*А2 мәнін енгіземіз      4.  Енді С2 ұяшығына  келесі р2=ln() формуласын енгізу

  1. Курсорды С2 ұяшығына қоямыз.
  2. Формулалар қатарына fx батырмасын басып ln функциясын аламыз.
  3. Екінші қадамда шыққан диалог терезесіне 59^(1/3) формуласын енгіземіз.

 5.  Формулалар қатарын екпінді етіп келесі мәндер +АВС(cos(3*A2))-ті жазамыз  6. j бағанын толтыру үшін 0-ден 2р-ге дейін (2р=6.28; 0.2 қадаммен алыңыз) яғни А2=0, A3=0.2. Екі ұяшықты ерекшелеп, бұрышындағы маркерді төмен қарай 34-ші қатарға дейін тартамыз.  7. Енді р1-дің В3-гі, р2-нің С3 ұяшықтарын ерекшелеп, олардыда 34-ші қатарға дейін тартамыз.  8. В2:В34 ұяшығын ерекшелеп батырмасын басып, стандартты лепесковая командасын орындаймыз. Сонда берілген функциялардың графигі мына тәрізді болып шығады. №3 есеп.

Еуропа және ТМД елдері
Елдер Жер көлемі, мың кв.км Халқы, млн. Адам Астанасы
Ұлыбритания 244,1 557,1 Лондон
Германия 356 80 Берлин
Италия 301,2 57,5 Рим
Молдова 33,7 4,4 Кишинев
Польша 313 38 Варшава
Армения 29,8 3,3 Ереван
Франция 552 56,5 Париж
Румыния 237,5 23,2 Бухарест
Болгария 101,9 9 София
Украина 603,7 51,8 Киев
Азербайжан 86,6 7,1 Баку
Литва 65,2 3,7 Вильнюс
Беларусь 207,7 10,3 Минск
Өзбекстан 447,4 20,3 Тәшкент
Латвия 64,5 2,7 Рига
Эстония 45,1 1,6 Таллин
Норвегия 387 4,2 Осло
Ресей 17075,4 148 Мәскеу
Қазақстан 2717,3 16,7 Астана

Ү. «Менің білгенім» кезеңі. Оқушылар бүгінгі сабаққа  қатысуына байланысты өздерін бағалап, диаграммасын құрады. ҮІ. Үйге тапсырма: 90-беттегі 11.11 – 11.14 тапсырманы орындау.


Соңғы жарияланған материалдар тізімі
POWER POINT ЖӘНЕ EXCEL БАҒДАРЛАМАЛАРЫНДА ТЕСТ БАҒДАРЛАМАСЫН ҚҰРАСТЫРУ
Excel-де жүргізілетін қарапайым амалдар. Автотолтыру әдісімен мәліметтерді енгізу
Енгізу автоматтандыру құралдарын пайдалану
Абсолюттік, салыстырмалы және аралас сілтемелерді қолдану. Excel программасының құралдарымен х3+6х2-15х+8=0 теңдеуінің шешімдерін есептеу
Құрама кестенің тұрғызылуы
MS EXCEL-ге берілгендерді енгізу және редакциялау
Компьютердегі кестелік есептеулер
Excel электрондық кестесінде деректерді өңдеудің негізгі тәсілдерімен таныстыру
Excel кестелік процессоры. Негізгі ұғымдар мен амалдар. Excel-де деректермен жұмыс істеу
5-11 сыныптарға арналған тест
Бөлім: Уроки / Информатика | Көрсетілім: 4972 | Қосты: Наширбекова Гүлім Мұратбекқызы | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык