|
|
«Ақылың болса жыр тыңда»
Сабақтың тақырыбы: «Ақылың болса жыр тыңда»
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға жыр мен терменің мәнін түсіндіру.Түрлеріне мысал келтіру.Ой-өрісін музыкаға қабілетін арттыру.
Сабақтың түрі: Топпен коллективті.
Сабақтың көрнекілігі: Сырнай,үнтаспа,суреттер.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру бөлімі.
Саламатсыздарма балалар отырыңыздар.
Ендігі кезек балалар бүгінгі жаңа сабағымызға көшейік.
Ең алдымен балалар мен сендерге жыр мен терме деген не екенін түсіндіріп берейін.
- Жыр қазақ поэзиясының көне жанрларының бірі. Жырдың мазмұны мен тақырыбы тұрмыс салтқа,оқиғаға байланысты айтылады.
- Жыр екпінді әуенмен тақпақ терме түрінде және аспаптардың көмегімен топ алдында жеке орындалады.
- Жыр деп оқиғасы ел өмірінен алынған кейіпкерлері ірі әрі көлемді түрде жасалып батырлық немесе ғашықтық мазмұнға құрылған үлкен жырларды айтамыз.
- Жыр қазақ поэзиясында негізінен шумаққа бөлінбей шұбатылып айтылады. Әр жолы 7-8 буын болып келетін өлең түрі.
- Жырлар үшке бөлінеді.
- Тұрмыс-салт жырлары.
- Батырлар жыры.
- Лироэпостық жырлар.
- Балалар,жырды шығаратын адамды жырау, ал оны орындайтын адамды жыршы дейміз.
- Қандай жырауларды білесіңдер?
- Жырауларға Базар,Бұқар, Доспанбет, Шалкиіз т.б
- Ал енді термеге тоқталатын болсақ.
- Терме-үлгі насихат ретінде белгілі бір әуен ырғақпен орындалатын түрі.
- Терменің сазыда әртүрлі болады.
- Терменің екі түрі бар:
- Кіріспесі бар терме. Мұнда ахау,ей деп басталады.
- Кіріспесі жоқ терме. Мұнда бірден сөзбен басталып кетеді.
Қазір түсінікті болу үшін екі түрлі терме тыңдатамын. Мұқият тыңдайық. Бұл тыңдаған термелерің Махамбеттің «Мен мен едім» термесі.
- Бұл шығарманы қалай атаймыз?
- Дұрыс, терме. Сонда Махамбет Өтемісұлы әрі ақын, әрі батыр, әрі композитор болған. Яғни музыка өнеріне қосқан үлесі зор.
- Ал осы өлеңі арқылы қандай өнері байқалады.
- Дұрыс. Ақындығы.
- Балалар енді бүгінгі сабағымызға байланысты ән үйренеміз әннің аты: «Домбыраның күмбірі»
- Ән үйренбес бұрын өткен сабағымызда өткен әнге дауысымызды жаттықтырып алайықшы.
- Әннің сөзін жаттату.
- Мұғалім орындап көрсетеді.
- Жол-жолға бөліп оындау
- Қатарға бөліп айтқызу.
- Хормен орындау.
Қортындылау: Сұрақ –жауап арқылы. Екі түрлі терме тыңдату арқылы терменің түрлерін ажырату.
Бағалау:
Үйге тапсырма: Түсінгендерін айту,әнді жаттау.
Сабақ аяқталды.Сау болыңыздар.
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |