Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
» » Дара, күрделі және үйірлі баяндауыш


Дара, күрделі және үйірлі баяндауыш

Дара, күрделі және үйірлі баяндауыш

Баяндауыштың етістіктен басқа сөз таптарынан жасалуы.
Бастауыш пен баяндауыштың байланысы. Бастауыштан кейін қойылатын сызықша. 
Мақсаты:      Баяндауыштың сөйлем құрайтын ең негізгі мүше екендігін және оның ойды тиянақтап тұратын қасиетін біледі. Есім сөздердің атау септігінде және басқа септіктерде тұрып та , баяндауыш бола алатынын дәлелдейді.
Міндеті:         Тақырып ішіндегі басты құндылықтар мен тірек сөздерді таңдай отырып, сол арқылы қорытынды жасайды және жаттығу барысында алған білімдерін қолданады.
 
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар Қолданылатын әдіс- тәсілдер
Білуі:
Берілген жаңа түсінікті ұғуы, есте сақтауы, мінездеме беруі А.  Оқулықтың 52-53-беттеріндегі теориялық мәліметтерді оқушылардың өз бетінше оқуына 5 минут уақыт беріледі.
 
Ә.  Тақырыптан есте қалғанды айтқызу үшін, тірек сөздер (шайтанкөмек) жазылып, соны қатыстыра сөйлейді.
.Алдыңғы сабақтағы мәліметтер сұралады. Мұғалім сұрақ бетшесін ұсынады, оқушылар жеке жауап береді
Түсінуі:
Мазмұндау, түсіну, сипаттама беру Тақырыптағы теориялық мәліметтерді 3 бөлімге бөліп, әр бөлімді қалай түсінгенін айтып береді: топта талқылауға 5 минут, қорғауға 1минуттан беріледі. Постер қорғауда дайын сілтеме бар.
Қолдануы:
Жаңа білімді тәжірибеде пайдаланып, болжам жасау, жүйелеуі. .Ауызша :   «У қарағай» мәтінін оқып, баяндауышсыз сөйлем құрастырып көреді.
.Жазбаша:   38-жаттығуды орындау.
39-жаттығуды іріктеп алып, жазу және тұрлаулы мүшелерін тауып,талдау. Дәптерге орындайды, ауызша дәлелдейді.
Талдауы: 
Алған білімді жіктеуі, негізгі идея мен тақырыпты ашуы, бөліктерге бөлуі, оны өзара байланыстыра отырып, айқындауы. Баяндауыш пен бастауыштың арасындағы сызықша туралы 54-55-беттерден оқып, ондағы 7 түрлі жолды түсіндіріңдер.
Ереже шығарып айту үшін, ЕГЕР шылауын пайдаланыңдар.
40-жаттығуды орындап, қай заңдылыққа сәйкес сызықша қойылғанын айтыңдар. Топ болып талдап, спикерлер ғана сөйлейді.
Жинақтауы:
Дара болжамдардан тұтас бір ұғым тудыруы А.  Шағын диктант жаздыру. 8 минут.
Ә.  Әр топтан тексеруші ережеге қарап тексереді.
Б. Мұғалім соңынан біреуінің жұмысын тексереді. Бағалау бетшесін өздері топта толтырады.
Бағалауы: (сынай білуі, пайымдауы) шешім қабылдауы, ой қорытындысын  жариялауы, өз бағасын беруі. А.  Дебат-әңгіме құруға:       Баяндауышсыз сөйлем құралмайды, жоқ, құрауға болады.
Ә.  Зерттеушілік әңгіме құруға:                  Тек бастауыш пен баяндауыштан тұратын әдемі өлең жолдары бар.
Б.   Келісімшілік әңгіме үшін: Диалог пен сауалнамалар, көбінесе, қиысудан тұрады. Жеке оқушының пікірі тыңдалады.
Постер жасауға да, стикерлермен беруге де болады.
 Келесі сабаққа берілетін тапсырма 42-жаттығу бойынша ізденушілік жұмыс жасау: шағын мазмұнын жазу.
43-жаттығуды топтар  бөлініп талдайды.. Дәптерге орындайды, бірін-бірі топта тексереді. Нәтижесін жариялайды.
Мәтіндегі тірек сөздер бола алады:
Бастауыштың іс-әрекетін 
Жоғалмайды
Құрылысына қарай
Жіктік жалғаулары
Сөз таптары.
Атау тұлғалы, ІІІ жағында, заттанған..., тұйық етістіктен, сан есімнен, көршілес тұрған, күрделі сан есімнен.
азақ тілі.  Жаңа тақырып бойынша оқушылардың білімін бағалау бетшесі
 
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы Бағалау дискрипторлары Ұпай
шәкілі Ескерту
лер,
Оқушы аты жөні
Берілген теориялық тақырып мазмұнымен танысып, негізгі мәселені білу . Мазмұнын, деректерді қатесіз айтуы.
. Нақты емес, жалпылама айтып беру.
. Шатасып, ұмытып қалғанын көмек арқылы жеткіліксіз айтып беруі. 0,7-0,9
 
0,3-0,6
 
0,1-0,4
Түсінгенін дәлелдей алуы, мысал келтіре отырып айту. .Мазмұнды толық әрі жүйелі айтуы, қыстырмасыз, әсерлі, жатық сөйлеуі.
.Мазмұнды қысқарта айту, қатесіз, нақты, алайда батылсыз жеткізуі.
.Жаттанды, әсерсіз,шатастыра айтуы. 0,7-0,9
Жеке бөлімдерді не жеке ережені түсіндіру .Ережені толық әрі жүйелі айтуы, қыстырмасыз сөйлеуі,мысалы дұрыс.
.Ережені қысқа, қатесіз, нақты, бірақ батылсыз айтуы,мысалы жеткіліксіз.
.Жаттанды, әсерсіз,шатастыра айтуы. 0,7-0,9
Ережені немесе теориялық білімді пайдалануы .Сөз мағынасын түсініп, талдауы, синонимдерін табуы, сауатты жазуы.
. Мәліметті тек сұрақ барысында таныта кетуі немесе жеке бір белгісін (сұрағын,т.б.) ғана айтып беруі.
.Талдауда қате жібері, қайталауы. 0,7-0,9
0,1-0,3
Сұраққа жауап беру Дұрыс, толық жауапты көмексіз беру
Аздаған көмекке сүйеніп,дұрыс айту
Жауап шала, деректер қате берілсе... 0,7-0,9
0,4-0,6
0,1-0,3
Топтық талдауда өз ойын айту немесе шығармашылық жұмыс .Өз ойын дұрыс әрі сенімді айтуы.
.Басқа пікірлермен санаса білуі.
.Ойы дұрыс, бірақ жеткізуі әлсіз. 
.Сөйлем құрауы дұрыс, әсерлі.
.Сөйлемі тым қарапайым, жұтаң. 0,7-0,

Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Сөздердің стильдік түрлері. Экспрессивтік-эмоционалды лексика
Баяндауыш
Баяндауыш пен бастауыштың арасындағы сызықша
Тұрлаулы мүшелер
Баяндауыш
Қазақ тілі 8 сынып
Бастауыш пен баяндауыштың арасына қойылатын сызықша
Баяндауыш
Бастауыш
Тұрлаушы мүшелері. Бастауыш
Бөлім: Уроки / Қазақ тілі | Көрсетілім: 18872 | Қосты: NA | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык