Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
» » Орта факторлары, оған бейімделу және тіршілік формалары


Орта факторлары, оған бейімделу және тіршілік формалары

Сабақтың тақырыбы Орта факторлары, оған бейімделу және тіршілік формалары

Сабақтың білімділік мақсаты:

Оқушылардың экология ғылымының бағыттары, өзекті проблемалары,

экологиялық қағидалар және биосфера біртұтастығы жөнінде алған

білімдерін жинақтауға бейімдеу.

Сабақтың дамытушылық мақсаты:

Оқушыларды шығармашылықпен топтық жүйемен жұмыс жасауға дағдыландыру.

Сабақтың тәрбиелік мақсаты:

Экологиялық тәрбие беру. Адамгершілікке, ұйымшылдыққа, имандылыққа, адалдыққа тәрбиелеу.

Сабақтың типі:   Қорытындылау, жүйелеу.

Сабақтың түрі:   Тренинг

Сабақтың әдісі:   Ой толғау, қорыту.

Көрнекілігі:        Интерактивті тақта слайдтары, коллекция, суреттер

Пәнаралық байланыс:   География, әдебиет

Сабақтың жүрісі:

І Ұйымдастыру

 

 

 

Интерактивті оқытуды пайдаланып өткізілетін сабақ тренинг (оқыту,

жаттықтыру) деп аталады.

Танысу

Танысу топты біріктіруге, оған қатынасушыларды оқыту процесіне қамтуға,

өзара қарым-қатынас дағдыларын дамытуға ықпал етеді.

Тренинг сабағының ұстанымдары

1.Адамдық ұстанымы

  Тренингке қатысқан оқушылар шыншыл, ойын нақты айтып көрсетуі керек.

2.Белсенділік ұстанымы

  Оқушылар сабаққа түгел қатынасуы керек.

3.Өзін-өзі еркін ұстау ұстанымы

  Оқушылардың шығармашылық деңгейге жетіп ой қорытындылауы,

  өз білімін іс жүзінде пайдалануы қажет.

ІІ Өткен сабақтар бойынша қайталау

Сергіту кезеңі

(Сұрақтар қою арқылы оқушыларды сабаққа жұмылдыру)

Әр сұрақтың жауабын  оқушылар айтады, содан соң тақтадағы

жасырулы сөздер ашылады.

ІІІ  Жаңа материалды меңгерту

Тірі ағзалар тіршілік ететін орталарда оларға қандай факторлар әсер ететіні

жөнінде білу үшін, келесі тақырыппен танысамыз.

(Тақтадағы тақырып ашылады)

§ 40  Орта факторлары, оған бейімделу және тіршілік формалары

Жаңа тақырыпты меңгеру мақсатында орындалатын жұмыстар:

Еске түсіру, меңгеру кезеңі

1.Мағынаны ашу

Тірек сөздер

а) Орта факторлары              

 

ә) Төзімділік шегі

б) Шектеуші фактор

в) Экологиялық орын

г) Эпифиттер

ғ) Фанерофиттер

д) Хамефиттер

е) Гемикриптофиттер

ж) Криптофиттер (геофиттер)

з) Терофиттер

(Мәтіннен осы сөздерді тауып, анықтамасын дәптерге жазып, талқылау)

2.Кесте толтыру

Экологиялық факторлар

 

Абиотикалық

Биотикалық

Антропогендік

 

 

 

 

Өзін-өзі тексеру кезеңі

Білесің бе?

(Берілген сөздердің ішінен қажеттісін тауып алу)

-киік,жұт,түлен,бүркіт,су тасқыны,жалбыз,күн тұтылуы,інжугүл,борсық,

 самырсын,мыңжапырақ,қараторғай,сел,өрт,дауыл,жауқазын,көкек,құйын,

 шағала,қайшыауыз,қарсақ,құрғақшылық,түйеқұс,жұпартышқан,жер

 сілкінісі,түймедағы,боран,көшкін,итсигек,аю,мақта,алабота,кәмшат,бозторғай,

 жарқанат,үйрек,темекі,күріш,ілбіс,қалбағай.

 

Экологиялық апаттар

Өсімдіктер

Құстар

Сүтқоректілер

Күн тұтылуы

Жұт

Су тасқыны

Сел

Өрт

Дауыл

Құйын

Жер сілкінісі

Құрғақшылық

Боран

Көшкін

Інжугүл

Жауқазын

Мыңжапырақ

Түймедағы

Жалбыз

Итсигек

Алабота

Самырсын

Мақта

Темекі

Күріш

Бүркіт

Қараторғай

Көкек

Шағала

Қайшыауыз

Түйеқұс

Бозторғай

Үйрек

Қалбағай

Киік

Түлен

Борсық

Қарсақ

Жұпартышқан

Аю

Кәмшат

Жарқанат

Ілбіс

 

Шығармашылық тапсырма кезеңі

1.Шектеуші факторды табыңдар

   -ақ аю үшін................(температура)

   -бақа үшін..................(ылғал)

   -торғай үшін..............(қорек)

   -тоқылдақ үшін..........(орман)

   -қарлығаш үшін.........(қорек)

   -................үшін...........

2.160-беттегі 4-сызбанұсқа бойынша факторлар әсерін түсіндіру.

Шығармашылық тапсырмаларын өмірде пайдалану кезеңі

Ұяшықтардағы ұпай сандарына сәйкес сұрақтарға жауап беру.

10

20

30

40

50

10

20

30

40

50

10- Биосфера қандай қабат?

10- Қазақтар қандай жануарларды киелі деп есептеген?

20- Биосфераның шекарасын айтып бер

20- Қоршаған ортаны қорғау күні қашан?

30- Географиялық ландшафтыларды зерттеген орыс ғалымын ата

30- Биотикалық факторларға мысал келтір

40- Кене, қандала паразиттің қай түрі

40- Табиғат туралы қандай шығармаларды білесің?

50- Эфемер деген не? Мысал келтір.

50- Мутант деген не? Мутагендерге мысал келтір.

ІҮ Қорытынды

Адам баласының алдында шешетін үш мәселе бар.Олар:

  -әлемде бейбітшілік орнату

  -адамның рухани сана-сезімін дамыту

  -табиғатты қорғау.

 

 

Саралау-бағалау кезеңі

Оқушылардың фамилиясының тұсына сабақ барысында жинаған ұпай

сандары жазылады.

Ү  Үйге тапсырма:        § 40, 3,4-тапсырма


Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Жануарлардың көптүрлілігі және маңызы.
Тіршілік ету ортасы Экологиялық факторлар
Организмнің қоректену тізбектері мен зат және энергия алмасу
Абиотикалық факторлар
Адамның іс-әрекеті- аса маңызды экологиялық фактор
Экология негіздері
Биоэкология қолданбалы курсы
Қазақстанның табиғат зоналары
Кәсіби қызметтерге сипаттама жасау
Орта факторлары, оған бейімделу және тіршілік формалары
Бөлім: Уроки / Биология | Көрсетілім: 3980 | Қосты: NA | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык