Тақырыбы: Шу мен дірілдің адамға әсеріӨндірістік орталардағы қолайсыз факторларға шу жатады. Адам ағзасына олардың әсері ең алдымен жаңа жоғары өнімді құралдарды қолдану кезіндегі әртүрлі станоктар мен агрегаттардың жоғары жылдамдықта жұмыс істеулерімен байланысты. Насостар, компрессорлар, трубиналар, пневматикалық құралдар, станоктар және тағыда басқа қозғалыстағы құралдар шудың көзі болып табылады. Сонымен қатар, соңғы жылдардағы қаладағы транспорттардың көбеюіне байланысты, қолайсыз факторлар ретінде шудың әлеуметтік маңызы да зор.
Шудың әсерінен адам ағзасында ең алдымен есту, жүйке, жүрек тамыр жүйесінің өзгерістері дамиды. Олардың айқындылығы шудың параметрлеріне, шу жағдайындағы жұмыс ету стажына, жұмыс уақытындағы шудың ұзақтығына және ағзаның сезімталдығына байланысты.
Шумен байланысты еңбек процесі кезінде, адам денесі мәжбүрлі қалыпта болатынын, белгілі бір бұлшық еттер тобының кернелікте болуын, нервтік-эмоционалдық кернеулікті және осыған қоса дірілдің, шаңның, улы заттардың, қолайсыз метеорологиялық жағдайлардың әсерін ұмытпау керек. Бұның барлығы аурудың клиникасын қиындататын факторларға жатады.
Патогенезі. шудың адам ағзасына әсерінің механизмі күрделі және толығымен зерттелмеген. |
Жылу, электр және жарық құбылыстарыТүсінік хат
Бағдарлама мектептегі физика курсының бағдарламасына қосымша оқушылардың дүние танымын кеңейтіп, физикаға қызығушылығын арттыру үшін қажет. Бағдарламада оқушылардың қиындық келтіретін тапсырмалар, қызықты физикалық тәжірибелер, қолдан құралдар құрастыру, табиғаттағы құбылыстарды бақылау, физиктердің өмірі мен қызметі туралы танымдық қабілеттерін, көзқарастарын дамытуға мүмкіндік береді. Сондықтан тереңдете үйрету арқылы оқушының жеке тұлғалық қасиетін қалыптастырады. |
Физикадан компьютерлік практикумТүсінік хат
Физика ғылым ретінде адамзат мәдениетінде маңызды орын алады. Физиканың жалпы мәдени мәнділігін және оның негізінде ғылыми дүниетанымды және көзқарасты қалыптастыру қазіргі кездегі оқу пәнінің басым мақсаттарына жатады.
8-9 сынып «Физика және астрономия» пәнінің бағдарламасы табиғаттың түрлі құбылыстары ( механикалық, жылулық, электрлік, электр-магниттік, оптика, атом және ядролық), негізгі физикалық ұғымдар, физикалық заңдарды практикада қолдану мысалдары туралы мәліметтерді құрайды.
Оқыту әдістері:
1. Лекция; 2. Жобалау; 3. Тұсау кесер; 4. Пікір-сайыс. |
ФИЗИКАЛЫҚ ОЛИМПИАДАЛАРДЫҢ ЕСЕПТЕРІН ШЫҒАРУБұл қолданбалы курста Республикалық, Мәскеулік, Бүкілодақтық, Халықаралық, облыстық олимпиадалардың есептері шығарылады. Осы олимпиадалардың теориялық және практикалық сайыстарының тапсырмалары қамтылады. Көбіне есептерді, әсіресе жоғары қиындықты есептерді шығаруға сабақ уақыттары жетпей жатады. Сондықтан физика-математика бағдарында оқыту үрдісіндегі осы қолданбалы курстың орны ерекше.
Курстың мақсаты: Оқушылардың логикалық, танымдық, шығармашылық қабілеттерін дамыта отырып, физикалық есептерді шығару дағдыларын қалыптастыру және іскерліктерін жетілдіру. Оқушыларды техникалық мамандықтар бойынша жоғары оқу орындарына түсуге дайындау.
Курс міндеттері:
1. Мектеп бағдарламасын қайталамай, сабақтарда алған білімдерге жаңа бағыт беру.
2. Оқушылардың әрі кең көлемді, әрі терең физикалық білім алуларына жағдай жасау. |
ЭЛЕМЕНТАР ФИЗИКАНЫҢ НЕГІЗДЕРІ1. Курстың бағыты: 11 сынып оқушылары үшін мектеп физикасының оқу құралдарымен қатар қосымша терең білім беру, физикалық құбылыстар мен заңдылықтарды, техника мен технологияны математика аппаратын қолданбай-ақ, қызықты, көрнекі және практика жүзінде меңгеру болып табылады.
2. Курстың жаңалығы: бұл бағдарлама әдетте оқушылар үшін қиындық тудыратын теориялық материалдарды, олардың физикалық мағынасын ұғынуды, сапалық есептерді шешуді, қолжетімді құрал-жабдықтар мен материалдарды қолдана отырып физикалық тәжірибе жасау дағдылары мен біліктіліктерін қалыптастыруды мақстат етеді. |
Тақырыбы: Физика және экспериментБүгінгі таңдағы әлеуметтік-экономикалық жағдайлардың күрделенуі, ақпараттар ағымының қарқындауы, бәсекелестіктің артуы сияқты кезеңде білім беру ұйымдарының түлектеріне жоғары талаптар жүктеледі. «Физика» пәні мектептің жоғары сатысында жаратылыстану- математикалық бағытта оқытудың бағдарын анықтайтын көтеріңкі деңгейде оқылатын пәндер қатарына жатады.
Курстың негізігі ерекшелігі физиканың негізгі заңдылықтарын теориялық және эксперименттік тұрғыдан қарастыру болып табылады.
Осыған байланысты оқушылар жаңа білім алумен және фи |
Қолданбалы курс: Физика және Қазақстан энергетикасыМақсаты: Қазақстанның энергетикалық ресурстарын пайдаланудың физикалық негіздерін ұғындыру. Оқушыларды техникалық бағытқа бейімдеуде энергетиканың негізгі салалары: жылу электр станциялары, гидро электр станциялары, атом электр станцияларының негізгі құндылықтарын мәліметтер беру.
Міндеті:
- Оқушыларды энергетика саласына бейімдеу
- Оқушылардың теориялық, практикалық білімін кеңейту.
Мазмұны: Энергетика саласын оқытудың теориялық тұжырымдам |
Сабақтың тақырыбы: Заттың тығыздығыСабақтың мақсаты: Заттың тығыздығы туралы түсінік қалыптастыру.
Заттың тығыздығының физикалық мағынасы, формуласын, өлшем бірлігін меңгерту, формуласын пайдалана отырып үлкен және кіші денелердің және құралмен өлшеуге келмейтін денелердің массасын есептеуді үйрету.
Оқушылардың ой-өрісін қалыптастыру.Алған білімдерін техникада өмірде пайдалана білуге тәрбиелеу.
Оқушыларды ұқыптылыққа, еңбек сүйгіштікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:Аралас сабақ |
Тақырыбы: Жарықтың сынуы. Жарықтың сыну заңдарыМақсаты: 1. Білімділік: Оқушылардың жарықтың сынуы дегеніміз не екенін,
оның қасиеттерінің нешеге бөлінетінін еске түсіру. Жарықтың
сынуы туралы түсінік беру.
2. Дамытушылық: Оқушыларды физикалық шамаларды есеп
шығаруда пайдалануға үйрету. Оқушылардың пәнге
қызығушылын әр түрлі тапсырмалар арқылы дамыту, теориялық
білімін практикамен ұштастыру.
3. Тәрбиелік: Оқушыларды мәдениетке, ұқыптылыққа тәрбиелеу. |
Сабақтың тақырыбы: Жылу құбылыстарыСабақтың мақсаты: |