|
|
Өсімдіктер дүниесі адам қамқорлығына мұқтаж
Шығыс Қазақстан облысы, Семей қаласы
«№ 3 жалпы орта білім беретін мектеп-кешені» КММ
Бастауыш сынып мұғалімі
Кутешова Жадыра Серикалиевна
Сабақтың тақырыбы: Өсімдіктер дүниесі адам қамқорлығына мұқтаж
Сабақтың мақсаты:Өсімдіктерге қамқорлық жасау, қорғау жайлы түсініктерін кеңейту.
Міндеттері:
1. Оқушылардың білімін тереңдету, нығайту, қорытынды жасау.
2. Пәнге деген қызығушылығын арттыру, ой-өрісін, тіл байлығын, шығармашылық тапсырмалар арқылы ақыл-ойын дамыту
3. Табиғатты құрметтеуге, аялай білуге үйрету, еңбекке, адамгершілікке тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Қазақстанның картасы, Қазақстанның қызыл кітабы,
плакат, семантикалық карта, слайд, гүлдер, карточкалар
Сабақтыңтүрі: Танымсабақ
Пәнаралық байланыс: Өзін-өзі тану пәні.
Барысы:
I. Психологиялықдайындық
- Терең демалайық, жарық түсіп тұрғанын елестетіп көріңдер
- Бұлтаңғажайыпжарық, жүрегімізде тыныштық, сүйіспеншілік әкеледі.
- Керемет! Жүрегіміздеәдемігүлашылыпкеледі. Қандайәдемі!
- Түрлі-түстікүлтелеріқұлпырыптұр.
- Бұлсендердіңаталарың, әжелерің, әкелерің, аналарың. Ал гүлдің ортасындағы дөңгелек – сен.
- Бұлжайгүлемес, ол-сүйіспеншілікгүлі- табиғаттыңбірбөлігі.
- Ендешедүниетанусабағынантабиғаттыңбөлігіноқып, үйренудіжалғастырайық.
Биылғыжылыеліміздіңегемендікалғанына22жылтолуынабайланысты
еліміздікөгалдандырумақсатында «Жасыл ел» бағдарламасынжалғастырайық.
- Балаларсабақтағыкөңіл-күйлеріңқандай?
-Біздүниетанусабағынажасылтүстітаңдадық,себебімақсатымыз: «Өсімдікәлемінқорғау. Адамзаттыңденсаулығыннығайту».
- Олай болса еліміздің қалаларын гүлдендіруге ат салысайық. Ол үшін өсімдік туралы қаншалықты білетінімізді өткен тақырыпты сұрау арқылы тексерейік.
II. Үй тапсырмасын тексеру.
Үштопқабөлініптапсырмаорындау.
І-топ 1.Өсімдік топтарынанықта.
-Ұқсастығы:
- Айырмашылығын тап.
2. Өсімдік өсу үшін не қажет?
1-оқушы. Ағаштар, бұталар, шөптер, су өсімдіктері.(әртоптағыөсімдіктерді
атайды.)
2-оқушы. Ұқсастығы : өсімдіктобы, айырмашылығы:сабағы- жуан, жіңішке,
қатты, жұмсақ, біреу, көп; жапырағы- жалпақ, қылқанды. Гүлдері
түрлітүстіболыпкеледі.
3-оқушы. Өсімдікөсуүшінауа, жылу, жарық, қорекқажет.
ІІ-топ 1. Оқы, өсімдік түрлерін белгіле, түсіндір. Семантикалық картамен жұмыс
-Ұқсастығы:
-Айырмашылығынтүсіндір, дәләлде.
2. Өсімдіктердің жабайы және мәдени өсімдік деп аталатын себебі неде? Мысал келтір.
1-оқушы тақтадабелгілеп, түсіндіреді.
Айырмашылығы: өсуортасыәртүрлі.
2- оқушы. Жабайы өсімдіктер өздігімен өседі. Ал мәдени өсімдіктерді адам өзі өсіреді. Оларға егістікте, бау-бақшада өсетін өсімдіктер жатады.
ІІІ-топ 1. Өсімдіктер қанша жыл тіршілік етеді?
-Ұқсастығы:
-Айырмашылығынтүсіндір, дәлелде, мысалкелтір.
2. Өсімдіктіңтіршілікортасыната.
1-оқушы. Өсімдіктербіржылдық, екіжылдық, көпжылдық болып бөлінеді.(әр топтағы өсімдіктерді атау)
2-оқушы. Өсімдіктердалада, тауда, шалғында, суда өседі.
Айырмашылығы: өмірсүруұзақтығында
Өсімдіктіңмаңызықандай? (ойқозғау)
Оқушыларданкүтілетінжауап:
- таза ауа
- баспана
- қорек
- тағам
- жиһаз
- дәрі-дәрмек
- демалысорны
Әр топ жауапбергенсайынкартаданқалаларғагүлжапсырады.
Сергіту (қимылмен)
Тербеледіағаштар
Алдымнанжелеседі
Қызыл-жасылгүлдері
Көздіңжауыналады
Үзіп-жұлмайбекерге
Аялайықбіз оны!
- Дұрыс айтасыңдар балалар, өсімдік туралы жақсы меңгеріпсіңдер. Бүгінгі жаңа сабағымызда өсімдікті қорғаудың қаншалықты маңызды екендігін оқитын боламыз.
III. Жаңасабақ.
Сабағымыздыңтақырыбы: «Өсімдіктер дүиесі адамқамқорлығына мұқтаж»
1. Мұғалімнің түсіндірмесі
Өсімдік-тіршілік тірегі. Өсімдіктер жылына ауа қабатына 400 млн. тонна оттегін бөліп шығарады. Жылына бір адам тынысалу үшін 173 мың литр оттегін қабылдайтыны анықталған. Өсімдіктер ауада ауру тудыратын бактерияларды жоятын ерекше зат бөліп шығарады.
Сонымен бірге жануарлар үшін қорек, баспана . Ал адам тағам, үй, жиһаз, ауырғанда ем ретінде пайдаланады.
Адамның түрлі іс-әрекеттері өсімдікке әсер әтеді. Тікелейәсері-орманды кесу.Кешенді әсері- ауылшаруашылық зиянкестерімен күресу үшін егістіктерді, бау-бақшаны, егістіктерді жояды. Ойланбай істелетініс-әрекеттері-шаруашылық саласында, демалыс кездерінде байқамай өртшығып , өсімдіктерге зардабын тигізеді. Кейінгі жылдары республикамыздың орман қоры аумағында 2257 орман өрті орыналды. Бұл өрттің 70%-зы отты дұрыспайдаланбаудың салдарынан болған. Арал теңізі, Қазақстанның қызыл кітабына енген өсімдіктер, оларды сақтау туралы айтып өту.
2. Тізбектей оқу
3. Әртопқажекетапсырма беру
Топтық жұмыс.
1. топ.Өсімдіктердіңадам мен жануарларға қандай қажеттілігі бар? Мысал келтір, дәлелде
2. топ. Адам өзәрекетіменөсімдікәлемінеқалайәсеретеді?
3. топ.Өсімдіктіқорғауүшінқандай шара қолданылады?
Бекіту.
І топ «Табиғатты аялайық» шығармашылық жұмыс
ІІ топ « Жасыл ел» сурет салу, қорғау
Тыйым салынады!
- Ағаштыкесуге, сындыруғаболмайды.
- Оттыкөрсеңсөндір!
- Қалдықзаттардытастама!
- Ластауғаболмайды.
- Табиғатты тиімдіп айдаланукерек!
Бір тал ексең, он тал ек.
ІІІ топ «Таза болсатабиғат, аманболарадамзат»
Пайдалы және улы өсімдіктер, маңызы. Ізденіс жұмыстары бойынша әңгімелеу.
1- оқушы. Қазақжерініңосынаударқандаласы мен орман, тоғайында 6 мыңнанастамөсімдіктүрі бар.
2- оқушы. Өсімдіктерпайдалыжәнеулыболыпкеледі.Емдікқасиеті бар өсімдіктергешырғанақжатады.Оныыстық- суықболыпауырғандаемдікдәріретіндеқолданады.
3- оқушы. Шетен-Оныңжемісінбауыр, бүйреккеішжүргізугепайдаланады.
4- оқушы. Арша – қуықтыңқабынуынбасатындәріретіндеқолданыпкеледі. Аршаментістазалаупайдалы.
5- Ащымия-асқазанауруы, түрліжараларғақолданады.Улыдәрі. Абайлапқолданукерек.
Өсімдікәлемінсақта!
Тиімдіпайдалан!
Улыөсімдіктенсақтан!
Қорытындылау.
Ойын. Табиғаттанненіүйрендім? Тақтадабейнелеу.(22 слайд)
- Мен күнненмейірімділіктіүйрендім (күнді салу)
- Мен судантазалықтыүйрендім (суды салу)
- Мен әдемігүлдерденнәзікболудыүйрендім (гүлді салу)
- Мен ағаштанмықты, төзімд іболудыүйрендім (ағаштыңсуреті)
- Мен табиғаттан қайырымдылықты үйрендім (құстыбейнелеу)
- Мен табиғатты қорғаудыүйрендім (шөптібейнелеу)
- Мінебалалар, білімдерің мен еліміздің бірнеше жерлерін гүлдендірдіңдер.
Ең көп еңбек сіңірген топты атау, бағалау.
Үйге тапсырма: 128-129 бет әңгімелеу,сурет салу
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |