Сабақтың тақырыбы: «Энергиямен қамту көздері»
Сабақтың мақсаты:
А)Білімділік:Оқушыларға жалпы энергия көздері жайлы жалпы түсінік беріп,олардың дайындалу кезеңдері жайлы,негізгі энергия қорлары жайлы мәлімет беріп,оларды пайдалану жайлы толық түсіндіру. Энергиямен қамту көздерінің маңызын,не үшін қажет екенін айту, алу сатыларын көрсету,түсіндіру.
Оқушылардың жадында жалпы энергия көздері туралы түсінік қалыптастыру.
Б) Дамытушылық: Оқушылардың білім, білік дағдысын қалыптастыру. Олардың пәнге деген қызығушылығын ояту, өзін-өзі дамуына жетелеу.
В) Тәрбиелік: Еңбекке, ұқыптылыққа, мәдениеттілікке тәрбиелеу.
Сабақ түрі:Теориялық
Сабақтың типі:Аралас сабақ
Сабақтың өту әдісі: Викторина,баяндау,красворд,сын тұрғыдан ойлау технологиясы.
Пән аралық байланыс:Химия,мұнай газ өңдеу процестері мен аппараттары,гоеграфия.
Сабақтың көрнекілігі:Плакаттар,слайд,карточка,интербелсенді тақта.
Сабақтың барысы
I.Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру,дәрісхананың тазалығы,сабаққа дайындығына назар аудару.
II.Үй тапсырмасын сұрау: «Күн шуағы»ойыны арқылы
1.Отын жалпы қандай топтарға бөлінеді?(жасанды,табиғи)
2.Табиғи отындарды ата?(тас көмір,мұнай,газ,ағаш)
3.Жасанды отындарды ата?(кокс,мотор отындары,генераторлық газдар)
4.Отынның негізгі сипаттамасы?(жану жылулығы)
5.Отындардың агрегаттық күйлері?(қатты,сұйық,газ тәрізді)
6.Уран өндіруден Қазақстан нешінші орында?(2)
7.Отын дегеніміз не?(жылу энергиясын алуға қолданылатын жанғыш заттар)
8.ОЭК-дегеніміз?(отын энергетикалық кешен)
9.Отын энергетикалық кешен құрамына байланысты қалай бөлінеді?(қалпына келетін,қалпына келмейтін)
10.Қалпына келмейтін отындар?(минералдық отындар-мұнай,табиғи газ,көмір)
III.Үй тапсырмаларын бекіту және қорытындылау:
IV.Жаңа материалдарды хабарлау:«Энергиямен қамту көздері»
Энергия–дүниежүзілік экономиканың көкейкесті мәселелерінің бірі.Соңғы кездері, баламалы энергия көздері әлемдік деңгейде талқыланып,ғаламдық маңызғаие болуда.Оның басты артықшылығы – сарқылмастығы мен экологиялық тазалығы.
Жел қондырғыларының келтірілген талдауы энергияны тұтынуда және алуда белгілі кестесіз немесе электр энергиясының түрлену және жиналу құрылғыларының үйлесімді пайдаланылуы тарбағытты сипатты иеленетінін көрсетті. Осының барлығы олардың тиімділігін, белгіленген қуатын пайдалану коэффициентін, сенімділігін және басқада көрсеткіштерін едәуір төмендетуге әкеп
соқтырады.
Жинақталған біріңғай жүйеде жұмыс істейтін, дәстүрлі емес электр қондырғылары(жел, генератор қондырғылары) болып табылатын дәстүрлі емес энергия жүйелерін құрудыңкелешегі зор. Бұл олардың тиімділігін әртүрлі энергия көздері мемлекеттік энергия жүйелері мен тұтынушылар арасындағы энергетикалық ағынды ұтымды тарату есебінен жоғарылатады.
...Қазақстан аумағы үшін ең перспективалы жаңартылатын энергия көздері мыналар (ЖЭК):
-Желэнергетикасы;
-Шағынсу электрстанциясы;
-Электр жәнекүнэнергиясынөндіруүшінкүнқондырғылары.
Жаңартылатын энергия немесе жаңартылмалы энергия (ағылш.Renewable energy) - күн жарығы, жел, су, су толқыны, геотермиялық жылу секілді сарқылмас, қайта қалпына келетін табиғи ресурстардан түзілетін энергия.
Бейнебаян №1 көрсетіледі
Жел энергиясының қоры бүкіл планета өзендер гидорэнергиясынан 100 есе асып түседі.
Жел энергетикасын дайындауда Балқаштың климаттық жағдайы қолайлы болып табылады. Балқаш өніріңде Сарыарқаның аңызық желі үздіксіз соғып тұрады. Осы себепті көлде үнемі күшті толқын болады. Барлық жел двигателінің жұмыс істеу принципі біреу–ақ, онда желдің әсерінен қозғалатын жел доңғалағының қалақшаларының қозғалысы электр энергиясын өндіретін генераторының айналып тұратын бөлігіне беріледі.
Күн энергиясын-электр энергиясына айналдыратын қондырғыны фотоэлектрлік немесе фотовольталық,ал күн энергиясын жылулық энергияға айналдыратын аспапты – термиялық деп атайды. Бұл аспаптарды гелиожүйелер деп атайды. Экономикалық құндылығын бағаласақ, күн қондырғылары эксплуатациялық шығынға ұшыратпайды, оны жөндеу және қалпына келтіру үшін қор жұмсалмайды, ұзақ мерзімде жұмыс істей береді.
Биогаз – бұл тамаша қалпына келетін ресурс және мұны кез келген органикалық қалдықтан (тамақ қалдығы, мал қалдығы, тұрмыстық қалдық, ағын суларының тұнбасынан және т.б. сол сияқты ) алуға болады.
Тек бір ғана ауылшаруашылық өнімдерінің қалдықтарынан пайда болған биогаздың потенциалдық қоры жылына 1-1,3 млрд. тонна жанғыш шикізат береді екен, ал бұл дегеніміз пайдаланылатын дүниежүзілік энергия ресурстарының оннан бір бөлігі.
Адам санына шаққанда су энергиясын өндіруде көшбасшы елдер: Норвегия, Исландия, Канада.
Сараптамалық бағалау бойынша Қазақстанда жаңартылатын энергетика ресурстарының (су энергиясы, жел және күн энергиясы) әлеуетi аса маңызды және
1 трлн. кВтсағ. бағаланады.
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Бөлім: Материалы / Авторлық бағдарлама |
Көрсетілім: 3752 |
|
|
|
«Энергиямен қамту көздері»
Сабақтың мақсаты:
А)Білімділік:Оқушыларға жалпы энергия көздері жайлы жалпы түсінік беріп,олардың дайындалу кезеңдері жайлы,негізгі энергия қорлары жайлы мәлімет беріп,оларды пайдалану жайлы толық түсіндіру. Энергиямен қамту көздерінің маңызын,не үшін қажет екенін айту, алу сатыларын көрсету,түсіндіру.
Оқушылардың жадында жалпы энергия көздері туралы түсінік қалыптастыру.
Б) Дамытушылық: Оқушылардың білім, білік дағдысын қалыптастыру. Олардың пәнге деген қызығушылығын ояту, өзін-өзі дамуына жетелеу.
В) Тәрбиелік: Еңбекке, ұқыптылыққа, мәдениеттілікке тәрбиелеу.
Сабақ түрі:Теориялық
Сабақтың типі:Аралас сабақ
Сабақтың өту әдісі: Викторина,баяндау,красворд,сын тұрғыдан ойлау технологиясы.
Пән аралық байланыс:Химия,мұнай газ өңдеу процестері мен аппараттары,гоеграфия.
Сабақтың көрнекілігі:Плакаттар,слайд,карточка,интербелсенді тақта.
Сабақтың барысы
I.Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру,дәрісхананың тазалығы,сабаққа дайындығына назар аудару.
II.Үй тапсырмасын сұрау: «Күн шуағы»ойыны арқылы
1.Отын жалпы қандай топтарға бөлінеді?(жасанды,табиғи)
2.Табиғи отындарды ата?(тас көмір,мұнай,газ,ағаш)
3.Жасанды отындарды ата?(кокс,мотор отындары,генераторлық газдар)
4.Отынның негізгі сипаттамасы?(жану жылулығы)
5.Отындардың агрегаттық күйлері?(қатты,сұйық,газ тәрізді)
6.Уран өндіруден Қазақстан нешінші орында?(2)
7.Отын дегеніміз не?(жылу энергиясын алуға қолданылатын жанғыш заттар)
8.ОЭК-дегеніміз?(отын энергетикалық кешен)
9.Отын энергетикалық кешен құрамына байланысты қалай бөлінеді?(қалпына келетін,қалпына келмейтін)
10.Қалпына келмейтін отындар?(минералдық отындар-мұнай,табиғи газ,көмір)
III.Үй тапсырмаларын бекіту және қорытындылау:
IV.Жаңа материалдарды хабарлау:«Энергиямен қамту көздері»
Энергия–дүниежүзілік экономиканың көкейкесті мәселелерінің бірі.Соңғы кездері, баламалы энергия көздері әлемдік деңгейде талқыланып,ғаламдық маңызғаие болуда.Оның басты артықшылығы – сарқылмастығы мен экологиялық тазалығы.
Жел қондырғыларының келтірілген талдауы энергияны тұтынуда және алуда белгілі кестесіз немесе электр энергиясының түрлену және жиналу құрылғыларының үйлесімді пайдаланылуы тарбағытты сипатты иеленетінін көрсетті. Осының барлығы олардың тиімділігін, белгіленген қуатын пайдалану коэффициентін, сенімділігін және басқада көрсеткіштерін едәуір төмендетуге әкеп
соқтырады.
Жинақталған біріңғай жүйеде жұмыс істейтін, дәстүрлі емес электр қондырғылары(жел, генератор қондырғылары) болып табылатын дәстүрлі емес энергия жүйелерін құрудыңкелешегі зор. Бұл олардың тиімділігін әртүрлі энергия көздері мемлекеттік энергия жүйелері мен тұтынушылар арасындағы энергетикалық ағынды ұтымды тарату есебінен жоғарылатады.
...Қазақстан аумағы үшін ең перспективалы жаңартылатын энергия көздері мыналар (ЖЭК):
-Желэнергетикасы;
-Шағынсу электрстанциясы;
-Электр жәнекүнэнергиясынөндіруүшінкүнқондырғылары.
Жаңартылатын энергия немесе жаңартылмалы энергия (ағылш.Renewable energy) - күн жарығы, жел, су, су толқыны, геотермиялық жылу секілді сарқылмас, қайта қалпына келетін табиғи ресурстардан түзілетін энергия.
Бейнебаян №1 көрсетіледі
Жел энергиясының қоры бүкіл планета өзендер гидорэнергиясынан 100 есе асып түседі.
Жел энергетикасын дайындауда Балқаштың климаттық жағдайы қолайлы болып табылады. Балқаш өніріңде Сарыарқаның аңызық желі үздіксіз соғып тұрады. Осы себепті көлде үнемі күшті толқын болады. Барлық жел двигателінің жұмыс істеу принципі біреу–ақ, онда желдің әсерінен қозғалатын жел доңғалағының қалақшаларының қозғалысы электр энергиясын өндіретін генераторының айналып тұратын бөлігіне беріледі.
Күн энергиясын-электр энергиясына айналдыратын қондырғыны фотоэлектрлік немесе фотовольталық,ал күн энергиясын жылулық энергияға айналдыратын аспапты – термиялық деп атайды. Бұл аспаптарды гелиожүйелер деп атайды. Экономикалық құндылығын бағаласақ, күн қондырғылары эксплуатациялық шығынға ұшыратпайды, оны жөндеу және қалпына келтіру үшін қор жұмсалмайды, ұзақ мерзімде жұмыс істей береді.
Биогаз – бұл тамаша қалпына келетін ресурс және мұны кез келген органикалық қалдықтан (тамақ қалдығы, мал қалдығы, тұрмыстық қалдық, ағын суларының тұнбасынан және т.б. сол сияқты ) алуға болады.
Тек бір ғана ауылшаруашылық өнімдерінің қалдықтарынан пайда болған биогаздың потенциалдық қоры жылына 1-1,3 млрд. тонна жанғыш шикізат береді екен, ал бұл дегеніміз пайдаланылатын дүниежүзілік энергия ресурстарының оннан бір бөлігі.
Адам санына шаққанда су энергиясын өндіруде көшбасшы елдер: Норвегия, Исландия, Канада.
Сараптамалық бағалау бойынша Қазақстанда жаңартылатын энергетика ресурстарының (су энергиясы, жел және күн энергиясы) әлеуетi аса маңызды және
1 трлн. кВтсағ. бағаланады.
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Автор Алиакбарова Анар
Қызылорда қаласы,"Болашақ"университет колледжі
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
Авторлық бағдарлама |
Коучинг жоспарлары |
Мектеп әкімшілігі |
Мектептен тыс мекемелер |
Сыныптан тыс жұмыс |
Оқушымен жұмыс |
Тәрбие сағаты |
Ата-аналармен жұмыс |
Қосымша жинақтар |
Бастауыш сыныпқа арналған ашық сабақтар |
Қазақ тілінен ашық сабақтар |
Әдебиеттен ашық сабақтар |
Открытие уроки по русскому языку |
Уроки литературы |
Ағылшын тілінен ашық сабақтар |
Биологиядан ашық сабақтар |
Химиядан ашық сабақтар |
Физикадан ашық сабақтар |
Математикадан ашық сабақтар |
Информатикадан ашық сабақтар |
Тарихтан ашық сабақтар |
Географиядан ашық сабақтар |
Адам және қоғам пәнінен ашық сабақтар |
Психологиядан ашық сабақтар |
АӘД пәнінен ашық сабақтар |
Өзін-өзі тану пәнінен ашық сабақтар |
Құқықтан ашық сабақтар |
Экономикадан ашық сабақтар |
Музыкадан ашық сабақтар |
Технологиядан ашық сабақтар |
Дене шынықтыру пәнінен ашық сабақтар |
Сызу сурет пәндерінен ашық сабақтар |