|
|
Халықтың қоныстануының географиялық ерекшелігі
Сабақ мақсаты: Оқушыларға халықтың қоныстануының географиялық ерекшелігі, халықты аумақтық ұйымдастыру, қала халқы- қала- агломерация-мегаполис, урбандалу, ауылдық халықтың орналасуы туралы толық мағлұмат беру.
Сабақ міндеті:
1.Білімдік: Балаларға халықтың қоныстануының географиялық ерекшелігі, халықты аумақтық ұйымдастыру, қала халқы- қала- агломерация-мегаполис, урбандалу, ауылдық халықтың орналасуы туралы толық білім беру.
2.Тәрбиелік: Оқушыларды Отансүйгіштікке, табиғатты аялауға, сақтауға үйрету.
3.Дамытушылық: Балалардың өзіндік ойлана білуіне, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыруға, өздерінше іздене білулеріне, т.б. үйрету.
Сабақ түрі: аралас
Сабақ әдісі: сұрақ-жауап, картамен жұмыс, кітаппен жұмыс, жеке жұмыс
Құрал-жабдықтар: ҚР физ картасы, ҚР әкімшілік картасы, ДЖ физикалық картасы, мектеп атласы, кескін карта,
Барысы: : І. Ұйымдастырушылық кезең
1.Сәлемдесу
2.Балаларды түгендеу.
3.Балалардың назарын сабаққа аудару
ІІ. Өткен сабақты шолу.
Сұрақтарға жауап беру.
- Этнос, этностық, диаспора дегенді қалай түсінесің?
- Мемлекетіміздің ең негізгі этникалық құрамын атаңдар.
- Халықтардың этнолингвистикалық жіктелуінің негізі неде?
- Қазақстан халқы саны бойынша қандай айырмашылық жасайды?
- Қазақтардың дүние жүзіндегі таралу ерекшелігі. Қазақ диаспорасының үлкен шоғыры орналасқан елдер.
- Қазақстандағы өзбектер мен украиндардың таралуы қандай?
- Біздің елімізде қандай дін түрлері тараған?
Осы сабақта кездесетін терминдер:
- Диаспора
- Этнография-халықтың шығу тегін, орналасуын мәдениеті мен тұрмыс жағдайы туралы ғылым.
- Этнос
- Тілдік классификация (лингвистикалық, этникалық)
- Халық, тіл тобы, тіл семьясы
- Халықтың діни құрамы
- Ислам, христиан, будда
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру.
Осы сабақта кездесетін терминдер:
- халықтың қоныстануының географиялық ерекшелігі,
- халықты аумақтық ұйымдастыру,
- қала халқы- қала- агломерация-мегаполис,
- урбандалу,
- ауылдық халықтың орналасуы
- халықты орналастыру
- халықтың қоныстануы
- Болашағы жоқ ауылдар
Урбандалу:
- Қаланың және халқының өсуі
- Қалалық тіршіліктің өркендеуі
- Орналасудың жаңа түрінің пайда болуы.
Агломерация – қалалық орналасудың екінші формасы. Агломерация негізгі қаладан (ядродан) және серіктес қаладан тұрады. Агломерациялардың бірігуін мегаролис дейді.
Қалалардың пайда болған уақыты
Халқының саны бойынша қалалар тобы |
Қалалардың пайда болған уақыты |
||
Ежелгі және ортағасырлық кезең |
ХҮІІ-ХІХ ғғ. |
Кеңес кезеңі |
|
Үлкен |
Түркістан |
Атырау, Көкшетау, Қостанай, Қызылорда, Петропавл, Орал |
Ақтау, Жезқазған, Талдықорған; Рудный, Екібастұз |
Ірі |
Тараз, Шымкент |
Астана, Ақтөбе, Павлодар, Семей, Өскемен; |
Қарағанды |
Аса ірі |
- |
Алматы |
|
Қазақстанның экономикалық және әлеуметтік географиясы. В. Усиков. 9-сынып. §6- 40-41-42-43-45-46-сурет бойынша түсіндіру. 68-69-70-71-72бет.
ІҮ.Бекіту.
Сұрақтар:
- Орналасу мен қалыптасудың қандай айырмашылығы бар? Олардың бір-бірімен тығыз байланыста екендігін дәлелде.
- Қаланың қандай ерекшелігі мемлекеттегі жетекші қаланың қатарына қосады?
- Не үшін барлық қалалардың жиынтығы – қоныстану тармағы да, ал агломерация - жүйе болады?
- Үлкен қаланың 2 түрлі мағынасы бар. Айырмашылығы неде?
- Қалалар қандай қала қалыптастырушы қызметті атқарады? Мысал келтіріңдер.
- Ауылдық қоныстанудың ерекшелігі неде?
- Қазақстандағы ауылдардың негізгі әлеуметтік мәселелерін ата.
- Негізгі қоныстану белдеуінің басқа аудандардан қандай айырмашылығы бар?
- Урбандалу, агломерация, мегаполис, урбандалу деңгейі деген ұғымдарды түсіндіріңдер.
Тапсырмалар:
1-кесте. Оқулықтағы 43-сурет бойынша ҚР облыстарын урбандалу деңгейі бойынша топтастыр.
облыстар |
||
Аз урбандалған |
Орташа урбандалған |
Жоғары урбандалған |
|
- Полулях. Л.Н. «Мектеп оқушыларына арналған өздігінен жұмыс дәптері» 9-сынып. Бойынша жұмыс жасау. 3- тапсырма. 6-бет.
- Казановская Т., Ульяшова И. «Мектеп оқушыларына арналған жұмыс дәптері». 9-сынып. Бойынша жұмыс жасау. 11-18 бет.
- Қазақстанның экономикалық және әлеуметтік географиясы. В. Усиков. 9-сынып. §6-соңындағы тест тапсырмасын орындау. 78-79-бет.
ҮІІ.Үйге тапсырма: §6. Халықтың қоныстануының географиялық ерекшелігі. (оқу, мазмұндау, конспектілеу.)
Тексерген Жаратылыстану пәндері кафедра меңгерушісі Бекенбаева Б.Ш.
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |