|
|
«Қазақ дастарханы»
Тақырыбы: «Қазақ дастарханы»
Мақсаты:
Білімділік: Балалардың наурыз мерекесі туралы білімдерін бекіте отырып, олпрды «Наурыз көже» ұлттық тағамы құрамымен және оның жасалу жолдарымен таныстыру. «Қазақ дастарханы» туралы түсінік беру.
Дамытушылық: Сұрақ-жауап, әңгімелесу, психологиялық жаттығу, билингвалдық компонент арқылы балалардың сөздік қорларын, тілін, танымдық, ойлау, есте сақтау, өзіндік жұмыс жасау, грамматикалық тұрғыда жүйелі сөйлей білу қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Балаларды туған еліміздің салт-дәстүрін, әдет-ғұрпын, мерекелерін, ұлттық құндылықтарын білуге тәрбиелей отырып, оларды әрі қарай жалғастырушы өздері екендігін ұғындыру арқылы елжандылыққа, бауырмалдылыққа, еңбексүгіштікке баулу.
Іс-әрекет кезеңдері |
Тәрбиешінің іс-әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
Мотивациялық – қызығушылық |
Шаттық шеңбері: «Біздің жүрек» |
Балалар бір-біріне ашық ас- |
(шаттық шеңбері жіптің көмегімен тор жасау арқылы өтеді) |
пан, мол бақыт, еліміздің ты- |
|
|
ныштығын, жарық күн, жақ- |
|
|
сы көңіл күй, мықты денсау- |
|
|
лық, бақытты болашақ тілей- |
|
|
ді. |
|
Сұрақ-жауап: |
|
|
Тәрбиеші: -Балалар, қазір бізде жылдың қай мезгі- |
Балалар сұрақтарға жауап |
|
гілі? |
береді. |
|
-Дұрыс, көктем мезгілі. |
|
|
-Көктем мезгілінде табиғатта қандай өзгерістер бо- |
Балалар күн жылынып, қар |
|
лады? |
еріп, су болып ағады, жылы |
|
жақтан құстар ұшып келеді. |
||
Ағаштың бұтақтары бүршік |
||
жарады деп жауап береді |
||
-Ал қазыр қай ай? |
Қазыр наурыз айы. |
|
Наурыз айында қандай мерекелер өтті? |
Наурыз айында аналар мере- |
|
кесі және наурыз тойы өтті. |
||
Ұйымдастыру- іздестіру
|
Саяхатқа шығу: |
|
-Ал, енді балалар ұйымдастырылған оқу іс-әреке- |
||
тін жалғастыру үшін біз этнопедегогика орталығы |
||
мұражайға саяхатқа барайық . |
||
-Ал, ол үшін бәріміз керуенге отырамыз. |
Балалар музыка әуенімен |
|
(түйеге жегілген арба) |
топтан шығып, кегуенге оты- |
|
Арбадан құлап қалмауға тырысайық. |
рып ұзын каридор бойымен |
|
мұражайға келеді. |
||
Тәрбиеші: |
||
-Балалар көктемгі табиғатты көз алдарыңа |
Балалар көз алдарына көк- |
|
елестетіңдерші. |
темгі табиғатты елестете |
|
Қар еріп, сылдырап су аға бастады. Күн сәулесі мо |
отырып, тыныс алу жаттығу- |
|
мол түсіп, алдыңнан салқын жел ескендей болады. |
ларын орындайды. |
|
Таза ауаны терең жұтып, кең тыныс аласың. |
||
-Көктем қандай тамаша! |
||
-Міне түйе де тоқтап, керуеніміз межелі жерімізге |
||
де әкелді. |
||
Балаларды мұражай алдында Тазша бала қарсы |
Балалар Тазша баламен |
|
алып, амандасады да: |
амандасып, оған қызыға, әрі |
|
-Наурыз тойларың құтты болсын! |
таңдана қарайды. |
|
-Наурыз сендерге тек жақсылық әкелсін! |
БалаларТаза балаға рахмет |
|
-Қош келдіңіздер!-деп төрге шақырады. |
айтып мұражайға кіріп, дөң- |
|
гелек столды айнала отыр. |
||
Ой шақыру: |
||
Тәрбиеші: |
||
-Балалар Тазша балаға мұражай туралы не білеті- |
Балалар мұражай туралы бі- |
|
німізді кім айтып береді? |
летіндерін ортаға салады. |
|
Тәрбиеші: |
||
-Енді сендермен алдағы жұмыстарымызға дайын- |
||
дық ретінде сендермен психологиялық жаттығу |
||
жасап алайық. |
||
Психологиялық жаттығу |
||
Кел, балалар ортаға, |
Балалар ортаға шығып, |
|
Үлкен шеңбер құрайық. |
Шеңбер жасап тұрады. |
|
Қайырлы таң көк аспан, |
Аспанға, |
|
Қайырлы таң туған жер, |
Жерге, |
|
Қайырлы таң қонақтар, |
Қонақтарға, |
|
Қайырлы таң достарым. |
Бір-біріне қарап, иіледі. |
|
Достарымды көргенде, |
Бір-біріне қарап, жымияды, |
|
Қуанып мен қаламын. |
Қолдарынан ұстап, |
|
Қолымызды ұстайық, |
Шеңбер бойымен айналып, |
|
Жылу күшін сыйлайық! |
Орындарына келіп тұрады. |
|
Әңгімелесу: |
||
Тазша бала: |
Балалар «Наурыз» сөзі жаңа |
|
-Балалар сендер бәлесіңдер ме, «Наурыз» сөзі |
Күн деген мағынаны білдіре- |
|
қандай мағынаны білдіреді? |
тінін, Наурызда Қыдыр ата |
|
|
Келетінін айтады. |
|
Тәрбиеші: |
||
-Дұрыс, балалар наурызда бүкіл жер дүние жанда- |
Балалар тәрбиешінің |
|
нып, малдар төлдеп, бақтарға құстар сайрап, таби- |
әңгімесін тыңдайды. |
|
ғат ұйқысынан оянғандай болады.Бұл күні адамдар |
||
бір-біріне деген реніштерін ұмытып, қуанышпен |
||
тойлайды. |
||
Тазша бала: |
||
-Сендер өздерің де, тәрбиеші апайларың да, наурыз |
Балалар сегіту сәтін жасауға |
|
туралы көп біледі екенсіңдер. Барлығымыз шарша- |
дайындалады. |
|
ған болармыз, енді біраз сергіп дем алайық. |
||
Сергіту сәті: |
||
Есті салқын самал жел, |
Қолдарымен жел еседі, |
|
Ағаштарды тербетіп. |
Ағаштарша тербеледі. |
|
Күн сәулесін төкті де, |
Аспанға қарап, |
|
Бүршік жарды ағаштар. |
Екі қолдарын жаяды. |
|
Наурыз келді алақай, |
Қолдарын шапалақтайды. |
|
Құстар ұшты қалықтай. |
Құстар сияқты ұшады, |
|
Кәне достар қуанып, |
Орындарында айналып, |
|
Би билейік, күй тартып. |
Би билеу,күй тарту қимылда- |
|
рын жасайды. |
||
«Наурыз көже» туралы түсінік беру. |
||
Тазша бала: |
||
-Балалар біраз сергіп, дем алдық, ал енді сендер |
||
менің мына сұрағыма жауап беріңдерші: |
||
-Наурыз күні әр үйде не жасалады? |
Балалар дастархан әзірлене- |
|
тіндігі туралы айтады. |
||
-Дастарханға не қойылатынын білесіңдер ме? |
Ұлттық тағамдарды айтып, |
|
оны тағамдар арасынан |
||
тауып әкеліп, дастархан |
||
әзірлейді. |
||
-Ал, енді наурыз күнгі ең басты тағам не? |
Балалар наурыз көже |
|
екендігін айтады. |
||
Тәрбиеші: |
||
-Иә, балалар дұрыс айтасыңдар, ендеше біздің дас- |
||
тарханымызға наурыз көже жетіспей тұрған |
||
сияқты. |
||
Сол наурыз көжені әзірлесек қалай болады? Ол |
||
үшін біз алдымен оның неден жасалатынын |
||
анықтап алуымыз кажет. |
||
Тазша бала: |
||
-Олай болса, мен сендерге қазір наурыз көженің |
||
неден жасалатыны туралы айтып берейін: |
||
Наурыз көже 7 түрлі тағамнан жасалады. Өйткені |
||
халқымыз 7 санын қасиетті деп санаған. |
||
Ол тағамдар: су, сүт, тұз, сүр ет, тары, құрт, май. |
||
Тәрбиеші: |
||
-Олай болса, балалар, біз сендермен наурыз көже |
«Дастархан» әні орындалып, |
|
пісіріп, келген қонақтарымызға дәм татырайық. |
ұл балалар от жағады,(от ош- |
|
ақ астына гирлянды және қы- |
||
зыл матаны пайдалану арқы- |
||
лы жағылады). Қыздар |
||
қазанға наурыз көжені пісірі- |
||
луі бойынша дайындайды. |
||
Тазша бала: |
||
-Балалар наурыз көжеміз дайын болғанша кім нау- |
Наурыз туралы тақпақ біле- |
|
рыз туралы тақпақ біледі, соны тыңдайық. |
тін балалар тақпақтарын |
|
айтады. |
||
Тәрбиеші: |
||
-Балаларнаурыз көжеміз дайын болған сияқты, енді |
Балалар тостағандарға |
|
келген қонақтарға дәмін татырайық. |
құйылған наурыз көжені |
|
қонақтарға таратады. |
||
Рефлексивті- түзетушілік |
Тәрбиеші: |
|
-Балалар енді орнымызға отырып, бүгінгі оқу |
||
іс-әрекетіне шолу жасайықшы. |
Балалардың жауаптары: |
|
-Біздің оқу іс-әрекетіміз неден басталды? |
-Оқу іс-әрекеті шаттық |
|
шеңберімен басталды. |
||
-Біз бүгін керуенмен қайда шықтық? |
-Біз бүгін керуенмен серуен- |
|
ге шығып, мұражайға келдік. |
||
-Мұражайда бізді кім қарсы алды? |
-Мұражайда бізді |
|
Тазша бала қарсы алды. |
||
-Сендермен мұражайда не туралы әңгімеледтік? |
-Ұлттық ыдыстар, бұйымдар |
|
туралы әңгімеледік |
||
-Бәрінен бүгінгі іс-әрекеттеріңде сендерге не |
-Наурыз көже пісіргеніміз |
|
ұнады? |
ұнады. |
|
Тазша бала: |
||
-Балалар сендер бәрің өте алғыр, ақылды, білімді |
Балалар Тазша баламен дос |
|
екенсіңдер. Мен бүгін сендерден көп нәрсені |
болғылары келетінін оның |
|
үйрендім. Мен сендер сияқты балалармен дос |
да, оларға ұнағаны туралы |
|
болғым келеді. |
айтады. |
|
Тәрбиеші: |
||
-Олай болса, балалар біз қонақтармен қоштасып, |
Балалар келісетіндіктерін |
|
Тазша баланы алып, келген керуенімізге отырып, |
білдіреді. |
|
қырға шығып, таза ауада біраз ұлттық ойындар |
||
ойнап қайтайық. |
||
(Тәрбиеші Тазша баланы, балаларды алып керуенге отырып |
||
шығып кетеді). |
||
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |