Сабақтың тақырыбы: Қазақ халқының әдет-ғұрпы мен салт-дәстүрлері.
Сабақтың мақсаты:
• Оқушыларды қазақтардың дәстүрлі шаруашылық жүйесімен, ұлттық мәдениеттің ерекшеліктерімен таныстыруды жалғастыру, олардың қоғам өміріндегі маңызын ашу;
• Анықтамалық әдебиеттермен жұмыс істеу машықтарын жетлдіру, қосымша деректерді пайдалана білуге үйрету;
• Халықтың сал-дәстүрлері мен әдет-ғұрпына құрметпен қарап, мақтаныш етуге және еңбекқорлывққа, төзімділікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдісі: интерактивті,топтық.,сұрақ-жауап.
Көрнекілік: карта,суреттер,оқулық ,интерактивті тақта.
Негізгі түсніктер: қазақтардың дәстүрлі шаруашылығы, халық мәдениетінің ерекшеліктері, ұлттық әдет-ғұрып пен салт-дәстүрлердің маңызы.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Оқу құралын тексеріп түгелдеу
3. Оқушы зейінін сабаққа аудару
Жаңа тақырыптың жоспары:
1. Қазақтардың дәстүрлі шұаруашылығы:
Қазақ ауылы. Қазақтардың үйлері;
Мал өсіру мен егіншілік кәсібінің дамуы;
Халықтық мал дәрігерлігі;
Аңшылық пен балық аулау.
2. Ұлттық мерекелер мен ойындар
Мерекелер мен ойындар:
Халық емшілері.
3. Қазақ халқының әдет-ғұрпы мен салт-дәстүрлері:
Әдет-ғұрып пен дәстүрлердің қазақ халқы өміріндегі рөлі.
Оқушыларды 3 топқа бөлеміз «Қыран», «Тұлпар», «Жүйрік» топтарына тапсырма:
№1 тапсырма:
1. Әдептілік пен сыпайылық, үлкендерге құрмет әдет-ғұрпы
2. Отбасы және неке саласындағы әдет-ғұрыптар мен салт-дәстүрлер. Бата беру. Бала тәрбиесі
3. Қазақтардың қонақжайлылық қасиеті және өзара көмек жөніндегі әдет-ғұрыптары
4.
Қазақ халқының салт – дәстүрлері мен әдет-ғұрыптары
№2 тапсырма:
1. Киіз үй құрылысының сызбасын жасаңдар. Үйдің негізгі бөліктері қалай аталады?
2. Киіз үйдің қазақ өміріндегі маңызы жөнінде не айта аласыңдар?
3. Үйдің құрылымына, әр түрлі ою-өрнектерге, үй жабдытарына қарап, кәсіпшіліктің қандай түрлерінің дамығанын айтуға болады?
№3 тапсырма:
Кестені толтырыңдар.
Қазақтар қандай мал өсірді? Малдан алынатын ұлттық тағамдар
1.
2.
3.
4.
5. 1.
2.
3.
4.
5.
№ 4 тапсырма:
Кестені толтырыңдар.
Қазақстанның қай аймақтарында жер шаруашылығы дамыған? Қазақстар астық тұқымдастарының қандай түрлерін өсірді? Жер өңдеуге арналған құрал-саймандар Астақтан дайындалатын ұлттық тағамдар
№ 5 тапсырма:
1. Халық мал дәрігерлігі жөнінде сендер не білесіңдер?
2. Қазіргі күндері үй жануарларын кім және қалай емдейді?
3. Пал, жұт дегеніміз не? Оның салдары мен маңызын түсіндіріңдер.
№ 6 тапсырма:
1. Қандай ұлттық мерекелер мен ойындарды білесіңдер? Олардың пайда болу тарихы мен маңызын әңгімелеңдер.
2. Халық емшілері деген кімдер? Қазіргі кезде мемлекет адамдардың денсаулығына арнап қаражат бөледі, емханалар мен басқа да сауықтыру орындарын салады, соған қарамастан, адамдар халық емшілеріне барады. Сендер осыған қалай қарайсыңдар? Неліктен адамдар халық емшілеріне сенеді?
№ 7 тапсырма:
Қазақ өмірінде әдет-ғұрып пен салт-дәстүрлердің өз рөлі бар екенін ежелгі заманнан М.Қашқари, Ш.Уалиханов, Х.Досмұхамедов, М.Жұмабаев, М.Әуезов, т.б. жазған. Аса үлкен аумақта тұрып жатқан халық үшін бұл салт-дәстүрлер бір-бірін түсінісуге көмектеседі, бірлікке шақырады, олардың тәрбиелік мәні зор.
«Қазақ халқының әдіт-ғұрпы мен салт-дәстүрлері» тақырыбы бойынша сөздікпен жұмыс:
Азан-таңертеңгілік намазға шақыру
Азан шақырып ат қою-жаңа туған балаға ат қою
Айға бата беру-жаңа ай туғанда айтылатын ырым
Ауыз тию-ұсынылған астан дәм тату.
Базарлық- алыс сапардан, тойдан келгенде әкелетін сый
Байғазы-сыйлық, көрімдік
Бауырына салу-бала қылып алғанды айтады
Ерулік-жаңа көшіп келген көршіні қонақ ету
Жеті ата-шежіренің бастауы
Киіт-құдаға берілетін сыйлық
Кіндік шеше-жаңа туған баланың кіндігін кескен кісі
Қалыңмал-қалыңдық үшін берілетін төлем
№8 тапсырма:
1. Сендердің отбасыларыңда қолданылатын салт-дәстүрлер мен ырымдарды айтып беріңдер
2. Бүгінгі күнде қазақ халқында қандай салт-дәстүрлер сақталған? Олардың маңызы неде?
3. Салт-дәстүрлер мен ырымдарға байланысты иақал-мәтелдерді айтыңдар.
4. «Ант бұзған оңбайды, салт бұзған сорлайды», «Сананы салт туғызады» деген мақалдардың мәні неде?
5. Осы сұрақтарды қорытындылай келе үйге тапсырма беріледі.
Үйге тапсырма: Қазақ халқының салт – дәстүрлері мен әдет-ғұрыптарын басқа халықтардың әдет-ғұрыптарымен салыстырып, қосымша материалдар жинақтау.
Бағалау: Кері байланыс парағы арқылы әр топ өз жұмыстарын бағалайды.
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Бөлім: Материалы / Тарихтан ашық сабақтар |
Көрсетілім: 8605 |
|
|
|
Қазақ халқының әдет-ғұрпы мен салт-дәстүрлері.
Сабақтың мақсаты:
• Оқушыларды қазақтардың дәстүрлі шаруашылық жүйесімен, ұлттық мәдениеттің ерекшеліктерімен таныстыруды жалғастыру, олардың қоғам өміріндегі маңызын ашу;
• Анықтамалық әдебиеттермен жұмыс істеу машықтарын жетлдіру, қосымша деректерді пайдалана білуге үйрету;
• Халықтың сал-дәстүрлері мен әдет-ғұрпына құрметпен қарап, мақтаныш етуге және еңбекқорлывққа, төзімділікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдісі: интерактивті,топтық.,сұрақ-жауап.
Көрнекілік: карта,суреттер,оқулық ,интерактивті тақта.
Негізгі түсніктер: қазақтардың дәстүрлі шаруашылығы, халық мәдениетінің ерекшеліктері, ұлттық әдет-ғұрып пен салт-дәстүрлердің маңызы.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Оқу құралын тексеріп түгелдеу
3. Оқушы зейінін сабаққа аудару
Жаңа тақырыптың жоспары:
1. Қазақтардың дәстүрлі шұаруашылығы:
Қазақ ауылы. Қазақтардың үйлері;
Мал өсіру мен егіншілік кәсібінің дамуы;
Халықтық мал дәрігерлігі;
Аңшылық пен балық аулау.
2. Ұлттық мерекелер мен ойындар
Мерекелер мен ойындар:
Халық емшілері.
3. Қазақ халқының әдет-ғұрпы мен салт-дәстүрлері:
Әдет-ғұрып пен дәстүрлердің қазақ халқы өміріндегі рөлі.
Оқушыларды 3 топқа бөлеміз «Қыран», «Тұлпар», «Жүйрік» топтарына тапсырма:
№1 тапсырма:
1. Әдептілік пен сыпайылық, үлкендерге құрмет әдет-ғұрпы
2. Отбасы және неке саласындағы әдет-ғұрыптар мен салт-дәстүрлер. Бата беру. Бала тәрбиесі
3. Қазақтардың қонақжайлылық қасиеті және өзара көмек жөніндегі әдет-ғұрыптары
4.
Қазақ халқының салт – дәстүрлері мен әдет-ғұрыптары
№2 тапсырма:
1. Киіз үй құрылысының сызбасын жасаңдар. Үйдің негізгі бөліктері қалай аталады?
2. Киіз үйдің қазақ өміріндегі маңызы жөнінде не айта аласыңдар?
3. Үйдің құрылымына, әр түрлі ою-өрнектерге, үй жабдытарына қарап, кәсіпшіліктің қандай түрлерінің дамығанын айтуға болады?
№3 тапсырма:
Кестені толтырыңдар.
Қазақтар қандай мал өсірді? Малдан алынатын ұлттық тағамдар
1.
2.
3.
4.
5. 1.
2.
3.
4.
5.
№ 4 тапсырма:
Кестені толтырыңдар.
Қазақстанның қай аймақтарында жер шаруашылығы дамыған? Қазақстар астық тұқымдастарының қандай түрлерін өсірді? Жер өңдеуге арналған құрал-саймандар Астақтан дайындалатын ұлттық тағамдар
№ 5 тапсырма:
1. Халық мал дәрігерлігі жөнінде сендер не білесіңдер?
2. Қазіргі күндері үй жануарларын кім және қалай емдейді?
3. Пал, жұт дегеніміз не? Оның салдары мен маңызын түсіндіріңдер.
№ 6 тапсырма:
1. Қандай ұлттық мерекелер мен ойындарды білесіңдер? Олардың пайда болу тарихы мен маңызын әңгімелеңдер.
2. Халық емшілері деген кімдер? Қазіргі кезде мемлекет адамдардың денсаулығына арнап қаражат бөледі, емханалар мен басқа да сауықтыру орындарын салады, соған қарамастан, адамдар халық емшілеріне барады. Сендер осыған қалай қарайсыңдар? Неліктен адамдар халық емшілеріне сенеді?
№ 7 тапсырма:
Қазақ өмірінде әдет-ғұрып пен салт-дәстүрлердің өз рөлі бар екенін ежелгі заманнан М.Қашқари, Ш.Уалиханов, Х.Досмұхамедов, М.Жұмабаев, М.Әуезов, т.б. жазған. Аса үлкен аумақта тұрып жатқан халық үшін бұл салт-дәстүрлер бір-бірін түсінісуге көмектеседі, бірлікке шақырады, олардың тәрбиелік мәні зор.
«Қазақ халқының әдіт-ғұрпы мен салт-дәстүрлері» тақырыбы бойынша сөздікпен жұмыс:
Азан-таңертеңгілік намазға шақыру
Азан шақырып ат қою-жаңа туған балаға ат қою
Айға бата беру-жаңа ай туғанда айтылатын ырым
Ауыз тию-ұсынылған астан дәм тату.
Базарлық- алыс сапардан, тойдан келгенде әкелетін сый
Байғазы-сыйлық, көрімдік
Бауырына салу-бала қылып алғанды айтады
Ерулік-жаңа көшіп келген көршіні қонақ ету
Жеті ата-шежіренің бастауы
Киіт-құдаға берілетін сыйлық
Кіндік шеше-жаңа туған баланың кіндігін кескен кісі
Қалыңмал-қалыңдық үшін берілетін төлем
№8 тапсырма:
1. Сендердің отбасыларыңда қолданылатын салт-дәстүрлер мен ырымдарды айтып беріңдер
2. Бүгінгі күнде қазақ халқында қандай салт-дәстүрлер сақталған? Олардың маңызы неде?
3. Салт-дәстүрлер мен ырымдарға байланысты иақал-мәтелдерді айтыңдар.
4. «Ант бұзған оңбайды, салт бұзған сорлайды», «Сананы салт туғызады» деген мақалдардың мәні неде?
5. Осы сұрақтарды қорытындылай келе үйге тапсырма беріледі.
Үйге тапсырма: Қазақ халқының салт – дәстүрлері мен әдет-ғұрыптарын басқа халықтардың әдет-ғұрыптарымен салыстырып, қосымша материалдар жинақтау.
Бағалау: Кері байланыс парағы арқылы әр топ өз жұмыстарын бағалайды.
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Автор Рахимгалиева Гульзира Турлановна
C.Шарипов атындағы Доссор мектеп интернаты
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
Авторлық бағдарлама |
Коучинг жоспарлары |
Мектеп әкімшілігі |
Мектептен тыс мекемелер |
Сыныптан тыс жұмыс |
Оқушымен жұмыс |
Тәрбие сағаты |
Ата-аналармен жұмыс |
Қосымша жинақтар |
Бастауыш сыныпқа арналған ашық сабақтар |
Қазақ тілінен ашық сабақтар |
Әдебиеттен ашық сабақтар |
Открытие уроки по русскому языку |
Уроки литературы |
Ағылшын тілінен ашық сабақтар |
Биологиядан ашық сабақтар |
Химиядан ашық сабақтар |
Физикадан ашық сабақтар |
Математикадан ашық сабақтар |
Информатикадан ашық сабақтар |
Тарихтан ашық сабақтар |
Географиядан ашық сабақтар |
Адам және қоғам пәнінен ашық сабақтар |
Психологиядан ашық сабақтар |
АӘД пәнінен ашық сабақтар |
Өзін-өзі тану пәнінен ашық сабақтар |
Құқықтан ашық сабақтар |
Экономикадан ашық сабақтар |
Музыкадан ашық сабақтар |
Технологиядан ашық сабақтар |
Дене шынықтыру пәнінен ашық сабақтар |
Сызу сурет пәндерінен ашық сабақтар |