Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
» » Ежелгі дәуір әдебиетін қорыту


Ежелгі дәуір әдебиетін қорыту

Сабақтың тақырыбы: Ежелгі дәуір әдебиетін қорыту

Пәні: Әдебиет
Сынып: 8 «А» 
1.2. Сабақтың дидактикалық мақсаттары: 
Сабақ – мұғалімнің шығармашылық еңбегі болғандықтан, кез келген ұстаз өз сабағында дидактикалық (білімділік, тәрбиелік, дамытушылық, танымдық) мақсаттардың нақтылығына баса назар аударады. Білімділік: оқушылардың е.д.әдебиетінен алған білімдерін тексеру, е.д.ә. поэзиясының өміршеңдігін таныту, көркемдік тілін  ашу. Дамытушылық: шығармалардың көркемдік ерекшелігін, әдеби теориялық білімдерін дамыту. Танымдық  -: оқушы ойын белгілі мәліметтер арқылы дәлелдеуге үйрету және  сөз мәнін түсінудегі танымдылығын байыту. 
Сабақтың тәрбиелік мәні: ғұламаларды  құрметтеуге, қасиетті құндылықтарды қадір тұтуға тәрбиелеу. 
1.3. Негізгі кезең. Сабақ – күрделі процесс. Сол себепті тақырыптың меңгерілу дәрежесін тексеру үшін сабақты үш кезеңге бөлдім. 1-кезеңнің мақсаты-оқушылардың е.д.ә. туралы білімдерін тексеру. Оған мынадай әдістерді пайдаландым.
А) сұрақ-жауап 
ә) топтастыру
б) шығармаларға қатысты 2-нұсқалы тапсырма
в) өмір-дерегіне байланысты 2-нұсқалы тапсырма 
г) тесттің 6 түрі берілді : толықтыруды қажет ететін тест, еске салушы тест, балама жауаптары бар тест,  таңдамалы тест, сәйкестік тест, реттік бірізділікке берілген тест
2-кезеңде – шығармалардың тіл көркемдігін меңгертуде әр қатарға әртүрлі тапсырма берілді. Оның мақсаты – оқушылардың қазақ тілінен теориялық білімін тексеру (антонимдерді табу), өлең құрылысына талдау, көркемдік сөз айшықтарын табудағы білімдерін тексеру.
3-кезең – оқушылардың е.д.әд-гі тіл құдіреті туралы айтылған ғұлама  ойларының бүгінгі таңда да өз мағынасын жоғалтпайтындығын жеткізу. 
Негізінен, 1-кезең – білімділік мақсатты, 2-кезең – дамытушылық, 3-кезең – тәрбиелік әрі танымдылық мақсатты көздеді.  
 
ІІ. Құрылымдық көрінісі.
1.1. Қойылған мақсат пен міндеттің сәйкестігі.  Сабақтың мақсаты  мен оқушы білуге тиіс икемділік дағдылары сабақ үрдісі кезінде толық түрде жүзеге асырылып отырылады. Тілдік талдаулар, ауызша және жазбаша жұмыс түрлері,  мәтінмен жұмыс. Сабақ жоспар бойынша жүргізіліп көзделген мақсатқа жеттім деп ойлаймын. 
1.2. Сабақтың типі, әдістерінің өзара байланыстылығы., Сабақтың типі – жүйелеу болғадықтан, жас ерекшеліктерін ескере отырып,  әдістердің жеңілінен ауырына ұластырып отырдым. Әдістер берілген білімді тексеру, оны меңгерту мақсатында алынды. 
1.3. Уақыт тиімділігі. Ежелгі дәуір әдебиеті әдебиеттің күрделі тақырыптарының  бірі екені ескеріле отырып, берілген білім мазмұнын тексерудегі тапсырмалар ықшамдалынып алынды. 
ІІІ. Мазмұндық көрінісі.
1.1. Типтік бағдарлама мен стандарттың орындалуы. Сабақ тақырыбы типтік бағдарлама және стандартқа сәйкес жоспарланып, ұйымдастырылды. Себебі, тақырыптардың мерзімі мен өткізілуі және оқушылардың сыныптар бойынша білуге тиіс міндеттерді орындауларына тапсырмалардың құрылуы. 
1.2. Пәнаралық байланыс. Сабақ барысында 2-кезеңде қазақ тілімен  байланыс болды. 
1.3. Тапсырмалар күрделілігі мен өзара байланыстылығы. Тілдік талдаулар (көркемдегіш тәсілдер), шығармалар туралы нақты деректі білу, оны салыстыру, олар жайлы материалдарды зерттеу, өз ойын нақты жеткізу, т.б. тапсырмалар шығармашылық қабілетті дамытуды көздегендіктен алынды. 
ІҮ. Сабақтың нәтижелілігі.
4.1. Оқушы іс-әрекеті. Оқушылардың өзіндік білім алуларына және өз білім-білік дәрежелерін тексеруіне үлкен көңіл бөлінді. Оқушылар тапсырмаларды шапшаң әрі дұрыс орындауға икемделеді. 
4.2. Мұғалімнің іс-әрекеті. Мұғалім сабақтағы басты әрекеті – бағыт нұсқаушы, бағыттаушы. 
4.3. Сабақтың түйіні.  Сабақ көздеген мақсатына жетті. Сабақ барысындағы әдістер байланысып жатты.  
 
Шығармалары
әл – Фараби 
А. Йасауи Ж. Баласағұни М.Қашқари Рабғұзи Сайф Сараи
 1 «Диуани лұғат ат-түрік»
2 «Музыканың үлкен кітабы»
 3 «Диуани хикмет»
4 «Құдатғу білік»
 5 «Түркіше Гүлстан»
6 «Лұқман Хакім»
 
Шығармалары әл – Фараби 
А. Йасауи Ж. Баласағұни М.Қашқари Рабғұзи Сайф Сараи
1 «Құдатғу білік»
2 «Түркіше Гүлстан»
3 «Диуани хикмет»
4 «Музыканың үлкен кітабы»
5 «Лұқман Хакім»
6 «Диуани лұғат ат-түрік»
 
Шығармалары
әл – Фараби 
А. Йасауи Ж. Баласағұни М.Қашқари Рабғұзи Сайф Сараи
 1 «Диуани лұғат ат-түрік»
2 «Музыканың үлкен кітабы»
 3 «Диуани хикмет»
4 «Құдатғу білік»
 5 «Түркіше Гүлстан»
6 «Лұқман Хакім»
Реті        Авторы 
 
Шығармалары әл – Фараби 
А. Йасауи Ж. Баласағұни М.Қашқари Рабғұзи Сайф Сараи
1 «Құдатғу білік»
2 «Түркіше Гүлстан»
3 «Диуани хикмет»
4 «Музыканың үлкен кітабы»
5 «Лұқман Хакім»
6 «Диуани лұғат ат-түрік»
 
Шығармалары
әл – Фараби 
А. Йасауи Ж. Баласағұни М.Қашқари Рабғұзи Сайф Сараи
 1 «Диуани лұғат ат-түрік»
2 «Музыканың үлкен кітабы»
 3 «Диуани хикмет»
4 «Құдатғу білік»
 5 «Түркіше Гүлстан»
6 «Лұқман Хакім»
Реті        Авторы 
 
Шығармалары әл – Фараби 
А. Йасауи Ж. Баласағұни М.Қашқари Рабғұзи Сайф Сараи
1 «Құдатғу білік»
2 «Түркіше Гүлстан»
3 «Диуани хикмет»
4 «Музыканың үлкен кітабы»
5 «Лұқман Хакім»
6 «Диуани лұғат ат-түрік»
 
1-нұсқа 
Реті Елеулі оқиғалар Кімнің өміріне қатысты?
1 16 жасында  оқу іздеп Бағдатқа барады.
2  63 жасында қылуетке түседі.
3 Кітабында төрт кейіпкер бар.
4 Түркі даласы мен қалаларын аралап, мақал-мәтел, жырларын жинаған.
5 Ол кісінің мазары Қармақшы стансасынан 18 шақырымдай жерде тұр.
 
2-нұсқа 
Реті Елеулі оқиғалар Кімнің өміріне қатысты?
1 Діндар, тақуа, адалдықты ұстанған қасиетті жан
2  Оның еңбегі сегіз тараудан тұрады.
3 Оның 72 қиссасы бар. Кітабы ежелгі шығыс мифтері мен аңыздары, өлең-әңгімелерінің жинағы болып табылады.
4 Оның Барысхан атты ұлы, Қаз есімді қызы болған.
5 Оның кеңесшісі – Ұлық Түрк
 
1-нұсқа 
Реті Елеулі оқиғалар Кімнің өміріне қатысты?
1 16 жасында  оқу іздеп Бағдатқа барады.
2  63 жасында қылуетке түседі.
3 Кітабында төрт кейіпкер бар.
4 Түркі даласы мен қалаларын аралап, мақал-мәтел, жырларын жинаған.
5 Ол кісінің мазары Қармақшы стансасынан 18 шақырымдай жерде тұр.
 
2-нұсқа 
Реті Елеулі оқиғалар Кімнің өміріне қатысты?
1 Діндар, тақуа, адалдықты ұстанған қасиетті жан
2  Оның еңбегі сегіз тараудан тұрады.
3 Оның 72 қиссасы бар. Кітабы ежелгі шығыс мифтері мен аңыздары, өлең-әңгімелерінің жинағы болып табылады.
4 Оның Барысхан атты ұлы, Қаз есімді қызы болған.
5 Оның кеңесшісі – Ұлық Түрк
 
1-нұсқа 
Реті Елеулі оқиғалар Кімнің өміріне қатысты?
1 16 жасында  оқу іздеп Бағдатқа барады.
2  63 жасында қылуетке түседі.
3 Кітабында төрт кейіпкер бар.
4 Түркі даласы мен қалаларын аралап, мақал-мәтел, жырларын жинаған.
5 Ол кісінің мазары Қармақшы стансасынан 18 шақырымдай жерде тұр.
 
2-нұсқа 
Реті Елеулі оқиғалар Кімнің өміріне қатысты?
1 Діндар, тақуа, адалдықты ұстанған қасиетті жан
2  Оның еңбегі сегіз тараудан тұрады.
3 Оның 72 қиссасы бар. Кітабы ежелгі шығыс мифтері мен аңыздары, өлең-әңгімелерінің жинағы болып табылады.
4 Оның Барысхан атты ұлы, Қаз есімді қызы болған.
5 Оның кеңесшісі – Ұлық Түрк

Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Қожа Ахмет Йассауи «Диуани хикмет» кітабы
Ежелгі дәуір әдебиеті
Ғылым мен білімнің дамуы
Ғылым мен білімнің дамуы
Ғылым мен білімнің дамуы
Ежелгі дәуір әдебиетін қорыту
Ислам дәуіріндегі әдебиет
Сәйф- Сараи өмірі мен шығармашылығы
Қазақтың ұлттық тілінің шығу негізі мен қалыптасу жолы
Орта ғасырлардағы қазақ даласында туған тарихи шығармалар және қазақ жерінен шыққан даналар
Бөлім: Уроки / Қазақ тілі | Көрсетілім: 3676 | Қосты: NA | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык