|
|
Сабақ тақырыбы:Табиғаттан нәр алып
Сабақтың мақсаты: Оқушылардың «табиғат», «жер», «су», «ауа», «топырақ», «шабыт» ұғымдары туралы түсініктерін кеңейту.
Сабақтың міндеттері:
• Оқушыларға табиғат байлығының адам өміріне, рухани байлығына әсері жайлы түсініктер беру, жалпы білімдерін кеңейту;
• Оқушылардың табиғатты аялау, қорғау, онымен үйлесімді өмір сүру іскеріліктерін дамыту, шабыт сезімдеріне ықпал ету:
• Оқушыларды қоршаған ортаға деген сүйіспеншілікке, эстетикалық тәрбиелеріне әсер ету арқылы шығармашылыққа тәрбиелеу.
Сілтемелер: Үнтаспа, О.Бөкейдің суреті, Алтай тауларының суреті, мұғалімнің жеке шығармашылығынан «Қосақ өзені», С.Чуйковтың «Мәңгілікпен қауышу» репродукциясы, туған өлке көріністері (фотослайдтар).
Сабақ барысы:
Ұйымдастыру кезеңі:1. Жұмылдыру; 2. Тыныштық сәті: «Туған жер төсінде» (С.Чуйковтың репродукциясын пайдалану)
Үй тапсырмасын тексеру: а) О.Бөкейдің «Алтай» атты мәтінінің мазмұнын әңгімелеу (1-2 оқушы);
ә) Талдау сұрақтары:
• Алтай тауларының сұлулығын мәтін арқылы сезіне алдыңдар ма?
• Өр Алтай, асқар Алтай, асқан Алтай дегенде автордың қандай сезімдерін байқадыңдар?
• Табиғат тамашасын сезіну – адамға не үшін қажет?
• Табиғатқа және адамға әдеміліктері үшін тамсану – бірдей сезіле ме?
(Оқушылардың жауаптары)
б) Оқушы дайындаған қосымша мәлімет: Мұзтау – ғарышкерлердің тілімен айтқанда аспанға жарық шашып тұратын Жер-Ананың ерекше нұрлы нүктесі.
Дәйексөз: а) Тақтадан халық даналығын хормен оқу: «Табиғат – өнерге шабыттың қайнаркөзі»;
ә) Даналық сөзді оқушылардың түсіндіріп, талдауы, көшіріп, жазып алуы;
б) Мұғалімнің ой түйіндеуі: Табиғат адамға рухани жағынан баи түсуіне ерекше ықпал етеді. Табиғаттың сұлулығы, әр түрлі құбылыстары адамның көңіл-күйіне, сезімдеріне әсер етеді, нәрлендіреді, шабыт береді. Ал, шабыттың ең биік шоқтығы – өнер туындылары, яғни, ән, сурет, әуен, әдеби шығармалар, күйлер, қолөнер туындылары. Ақын Төлеген Айбергенов жас Мұхтар Шахановқа ақын болу үшін туған жердің тарихын, табиғатын жақсы білу – маңызды шарт деп ескерткен екен. Сол себепті «Іле Алатауының құстары», «Тасбақаның түрлері» атты кітаптарды оған сыйға тартқан екен. Туған жердің көріністері біздің жергілікті ақындардың шығармашылығына да әсер еткен екен. Енді бірнеше оқушы сол ақындардың өлеңдерінен үзінділер оқып берсін!
в) Үш оқушы жергілікті ақындар – Данабек Байсалқановтың «Науалы» өлеңінен, Құсмилия Нұрқасымның «Үржар көктемі» өлеңінен, Жабайыл Бейсеновтың «Жайтөбе» өлеңінен мәнерлеп, үзінділер оқиды.
г) Мұғалім оқушылардың өлеңдерден алған әсерлерімен бөлісулерін сұрайды.
Шығармашылық жұмыс: а) Қадыр Мырза Әлінің «Табиғаттан бабалар...» атты өлеңін мұғалім мәнерлеп оқиды, оқушылар мұқият тыңдайды;
ә) тапсырма: табиғат пен адамның үндестігінің белгісіндей болған мінез-құлық ерекшеліктерімен табиғи құбылыстарды жазып, көрсету ( «Дархандық - кеңдік», «Еркелік – жел», «Тазалық- көл», «Ерлік – шың», «Еркіндік – құм», «Байсалдылық – жон», «Тұнжырау – түн», «Ашықжарқындық – күн», «Қонақжайлық – табиғаттан адамның бір көргені»);
б) Оқушылардың жазғандарын ортаға салуы.
Топпен ән айту: «Тобылғы торы тіршілігім–ау» (З.Иманғазиева- Д.Кәпұлы).
Үйге тапсырма: Қ.Толыбаевтың «Қайыңның қасіреті» әнгімесінен үзінді оқып, мазмұнын біліп келу.
Сергіту сәті: «Жел соғады... жаққа қарай» ойыны.
Сабақтан соңғы тыныштық сәті: Көздеріңді жұмып, үнсіз, сабырлы қалыпқа еніңдер. Бүгінгі сабақтан ең ұнаған сәттерді естеріңе түсіріп, елестетіңдер. Енді өзіңе, отбасыңа, айналаңдағы барлық адамдарға, Табиғат-Анаға әдемі үндестік, таза өмір, әсемдік тіле... Рахмет! Сабақ аяқталды, хош - сау болыңдар!
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |