|
|
Монғолдардың Қазақстан
жерін жаулап алуы
Дарынды балаларға арналған үш тілде оқытатын Мұхтар Арын атындағы №24 «Экономика және бизнес» арнаулы лицейі
Қалалық семинар
Ашық сабақ
Кіріктірілген сабақ
7 «А» сыныбы
Тарих пәнінің мүғалімі
Д.Е. Камидолданова
Орыс тілі және орыс әдебиеті
пәнінің мүғалімі А.К.Хамзина
Талдықорған қ.
Ашық сабақ 7 «А» сыныбы Күні:
Сабақтың тақырыбы: Монғолдардың Қазақстан жерін жаулап алуы
Сабақтың мақсаты:
Білімділік : Оқушыларға Қазақстанда Монғол империясының үстемдік етуі, империяның басқыншылық саясаты мен оның зардаптарының әсері жайында алынған білімдерін бекіту.
Тәрбиелік : Қазақ тарихындағы осы бір оқиға арқылы оқушыларды патриоттыққа, елжандылыққа, саяси сауаттылыққа тәрбиелеу.
Дамытушылық : Оқушылардың белсенді ойлау қабілетін арттыру, алған білімдерін қажетіне сай пайдалана білуге, өз бетінше қорытынды жасауға дағдыландыру.
Сабақтың түрі: Қайталау.
Сабақтың типі: кіріктірілген сабақ
Сабақтың әдісі: интерактивті, «Тұлғаны таны», «Не? Қайда? Қашан? » «тарихи оқиға» суреттермен жұмыс, «терме диктант» хронологиялық диктант, «Бір сәт картаға үңілсек» кескін картамен жұмыс, жаттығумен жұмыс, полиглот ойыны, рефлексия «2 жұлдыз, 1 тілек».
Көрнекілігі: интерактивті тақта, слайдтар, суреттер, ХІІІ-ХІV ғғ. Моңғол шапқыншылығының кескін картасы. Үлестірмелі тапсырмалар. Тарихи мозайка. Маркерлер.
Пәнаралық байланыс: қазақ тілі, орыс тілі, ағылшын тілі.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Мұғалім: - Сәлеметсіңдерме балалар! Мен сендерді көргеніме қуаныштымын! Бүгінгі сабағымыз ерекше өткелі отыр, бізге көп қонақтар келді. Сабағымызды ашық деп жариялаймын! Қане барлығымыз шаттық шеңберін құрайық. Бүгін сабаққа сендер қандай көңіл-күймен келгендеріңді білу үшін қолдарыңдағы бұлтша қобалжу, толқу ды , ал күн болса өздеріңді еркін жақсы сезінетіндеріңнің белгісі. Олай болса көрсетелік. Ендеше бір-бірімізге күлімдеп күннің саулесін шашайық.Қараңдаршы тіпті сынып бөлмесінде де жарық , әрі жылып кеткендей. (Оқушыларға күн мен бұлтшалар тарату арқылы көңіл – күйлері анықталады. )
Мұғалім: - Сонымен сендерге күндерің шуақты өтсін , сабағымыз сәтті өтсін дей келе сыныпты топқа бөлейік.
Топқа бөлу: Оқушыларға қима мозайкалар таратылады. Суретті қалыпқа келтіру арқылы сынып үш топқа топтасады.
ІІ. Кіріспе.
Мұғалім: - Балалар сабағымызды бастайық, сендер жинастырған суреттерге мән берсендер.
Әр топ өзіне берілген суретті сипаттап береді.
Мұғалім: - сабақтың тақырыбы мен мақсатымен таныстырады.
І - тапсырма . Әр топқа суреттерге қатысты тапсырмалар беріледі.
1-топ: «Тұлғаны таны» деп аталады. Оқушылардың алдына тұлғаның портреті және сұрақтар беріледі
Сұрақтар:
- Бұл кім? Қай уақыттарда өмір сүрген?
- Бұл адам туралы не білесің?
- Бұл тарихи тұлғаның Қазақстанға қандай қатысы бар?
2-топ . «Не? Қайда? Қашан? » Топтың алдында «тарихи оқиға» бейнеленген сурет және сұрақтар беріледі.
Сұрақтар:
- Бұл суретте не бейнеленген?
- Қандай оқиға? Қашан болды?
3-топ «Бір сәт картаға үңілсек» карта берілген.
Сұрақтар:
- Бұл картада қай елдің жері белгіленген?
- Қазақстан тарихына қандай қатысы бар?
Бағалау түрі ауызша: «Тамаша», «Өте жақсы», «жақсы»
ІІ - тапсырма. Тарихи даталармен жұмыс.
Бос орындарға төмендегі тиісті сөздер мен сандарды теріп жазу керек.
1 –топ. «Терме диктант»
Моңғол империясының шаңырағын алғаш көтерген _____________хан ______ жылы (кейбір деректерде ________жыл ) Моңғолияның ________ өзенінің жағасында , __________ деген жерде Есугей батырдың отбасында туған. Темүжін _____ жасқа толғанда әкесі татарлардың қолынан қаза табады.
________жылы Онон мен Керулен өзенінің жағасында _____________Темүжінді хан сайлап, _________________ ______________ құрылады. Ол империяны _____ түмен әкімшілік аймаққа бөлді. Моңғолия аумағы _____ әскери әкімшілік аймаққа бөлінді.
Жауабы: Моңғол империясы, 3, 9, Онон, 1206, Шыңғыс, 1155, Болдоң, 1162 , құрылтайда, 95.
2- топ. «Терме диктант»
Шыңғысхан Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларын қол астына қаратқан соң, көрші елдерді жаулады. __________ жж. қысында Шыңғыс ханның үлкен баласы _________ Енесей қырғыздарын және Сібірдің халықтарын бағындырды. __________ жж. _________ әскерлері таңғұттық Си ся мемлекетін, Тұрфан кіняздіктерін күйретіп, ұйғырларды бағындырды. ___________жж. Қытайды басып алып, олардың соғыс техникасын қолға түсірді. ________ж. Шыңғысхан ________________ басып алуға ________________ аттандырады. _________ж. Шыңғысхан __________ әскерімен ______________ басып алады.
Жауабы: Шыңғысхан, 1207-1208, Жошы, 1207-1209, 1217, Жебе ноянды, 1211-1215, Жетісуды, 1219, 150 мың, Отырарды.
3- топ. «Терме диктант»
____________ қаласы ____ ай бойы берілмей қарсылық көрсетті. ________________ қаласы ______ай бойы, _____________қаласы ____ күндей берілмеген. _____________жж. Қазақстан мен __________ ______ моңғолдар жаулап алды. Шыңғыс хан жаулап алған жерлерін өзінің _________ баласына бөліп берді. Қазақстан жері оның _______ баласына қарады. Шыңғыс тұқымдарының арасындағы талас ________ж. ұлы хан Мөңке қайтыс болған соң шиеленісе бастаған.
Жауабы: Сығанақ , 6, Ашынас, 3, Орта Азияны, 1259, Отырар, 15, 1219-1224, 4, 3
Бағалау: 11-10 = 5 балл
9-8 4 балл
7-6 3 балл
5-4 2 балл
ІІІ – тапсырма. «Бір сәт картаға үңілсек» Кескін картамен жұмыс.
Моңғолдардың шапқыншылық жорықтарын кескін картадан көрсетеді.
1 –топ. Моңғол шапқыншылығының бағыттары мен жылдарын көрсетіңдер.
2- топ. Моңғол шапқыншылығы кезінде қиратылған қалаларды жазыңдар.
3- топ. Жаулап алынған жерлерде пайда болған мемлекеттердің аттарын жазыңдар.
Валеопауза.
Сабақ орыс тілінде орыс тілінің мұғалімі Хамзина А.К. жалғастырады.
ІV- тапсырма.
Работа в группах.
Учитель дает задание доказать, что перед ними текст, определить стиль текста, тип текста, найти дееприча-стие, причастие.
1группа. Докажите, что это текст. Какова основная мысль текста, Определите стиль текста, тип текста. Найдите в тексте причастие.
Чингис хан, создавший Монгольскую империю, родился в 1155 году ( по некоторым сведениям в 1162г.) на берегу реки Онон в Монголии, в местечке Болдон в семье Есугей батыра. Когда Темужину исполнилось 9 лет, от руки татар погиб его отец. В 1206 г. на берегу рек Онон и Керулен на съезде Темужин был провозглашен ханом, была создана Могольская империя. Чингисхан разделил империю на 95 административных областей туменов. Территория Монглии была разделена на 3 военно-админстративные области.
2 группа. Докажите, что это текст. Какова основная мысль текста, Определите стиль текста, тип текста. Найдите в тексте деепричастие.
Чингисхан, подчинив себе племена Найманов, Кереитов, Жалайыров, стал завоевывать соседние народы. Зимой 1207-1208 года старший сын Чингис хана Жошы подчинил себе киргизов Енисея и народы Сибири. Войска Чингис хана в 1207-1209 годах завоевали тангутское государство Си ся, свергли княжество Турфана, подчинили уйгуров.
3 группа. Докажите, что это текст. Какова основная мысль текста, Определите стиль текста, тип текста. Есть ли в тексте причастия и деепричастия?
Город Отырар шесть месяцев, не сдаваясь, оказывал сопротивление. Не сдавались город Сыганак в течение трех месяцев, город Ашынас около пятнадцати дней. В 1219-1224 гду Казахстан и Среднюю Азию завоевали монголы. Завоеванные земли Чингис хан разделил между своими четырьмя сыновьями. Территория Казахстана отошла к его трем сыновьям.
После смерти хана Монке в 1259 году, между потомками Чингис хана начались распри.
Игра «Полиглот»
Учитель. Вы вспомнили о том, как происходило завоевание казахских земель монголами. Найдите пропущенное в предложении слово, переведите его на русский и английский языки.
Игра «Полиглот»
Группам –
собрание- құрылтай assembly
сражение – шайқас battle
народ – ел – people
земля - жер- earth land
войско әскер army
империя империя imperia
Сабақты бекіту.
«Екі жұлдыз , бір тілек » арқылы оқушылар бүгінгі сабақтан алған білімдері мен әсерлерін қысқаша сипаттап жеткізеді.
- ... қызықты болды.
- ... менің қолымнан келді.
- менің тілегім ...
Бағалау.
Үйге тапсырма: «Шыңғысхан – ұлы тұлға» тақырыбында эссе жазу.
Мұғалім: Біздің сабағымыз осымен аяқталды. Біздің қайталағанымыз бойынша ертең болашақта, яғни өмірде қолдана аларсыздар деп сенемін. Сау болыңдар!
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |