|
|
Абай «Отыз бірінші қарасөзі»
Сабақтың тақырыбы |
Абай «Отыз бірінші қарасөзі» |
|
Мақсаты |
Абай қара сөздерінің тәрбиелік мәнін түсіну, адамгершілік тәрбие берудегі ақынның философиялық шолуларының маңызын түсінуге үйрету, отыз бірінші қара сөзінің мазмұнын меңгерту.Оқушы дүниетанымын қалыптастыру, адамгершілік қасиеттерді оқушы бойына сіңіру, оқушының азаматтық бейнесін қалыптастыру. |
|
Күтілетін нәтижелер |
А.Құнанбайұлының «Отыз бірінші қара сөзін» оқу арқылы есте сақтаудың төрт себебін түсінеді. - Естілікке, ынталы болуға, ұғымтал боп өсуге дағдыланады. - Абай қара сөзіндегі ой оралымдарын оқушының ой-өрісіне сіңіре отырып, сөйлеу тілін, сыни ойлау қабілетін дамытады. Қарасөзін оқып мағынасын түсінеді. Есте сақтайды, ынталы болады. |
|
Әдіс-тәсілдері |
Топтық жұмыс,диалогтік оқыту, интерактивті тақтамен жұмыс, мәтінмен жұмыс. |
|
Сабақ кезеңдері |
Мұғалім іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Кіріспе. Үй тапсырмасын сұрау |
Оқушыларға түрлі түсті гүлдерді алып, онда жазылған сөздерді оқып топқа бөліп отырғызу. Үйге берілген тапсырмаға шолу жасайық, кім дайын? Абайдың қандай өлеңдерімен таныстық? «Шоқпардай кекілі бар қамыс құлақ» өлеңін жатқа айту |
Түрлі түсті гүлдерді алып, өз топтарының орнына барып, гүлдерді жапсырып қою. Оқушыларын «Ақыл», «Қайрат», «Жүрек», «Ғылым» тобы деп төртке бөлінеді. («Ғылым таппай мақтанба», «Әсемпаз болма әрнеге», «Қансонарда бүркітші шығады аңға», «Жасымда ғылым бар деп ескермедім», «Жаз», «Күз», «Қараша, желтоқсанмен сол бір екі ай», «Жазғытұры», «Адамның кейбір кездері», «Құлақтан кіріп бойды алар»т. б. «Көзімнің қарасы», «Желсіз түнде жарық ай», «Сегіз аяқ», «Айттым сәлем, Қаламқас», «Бойы бұлғаң», «Татьянаның хаты», «Қор болды жаным» |
Қызығушы-лықты ояту |
1-тапсырма.Есту арқылы есте сақтау. 10 сөз оқылады. есте қалған сөздерді жазу керек. Қара сөзі, қара өлеңі қарымды, Сергіту сәті |
Оқушылар тапсырмаларды орындайды, есте сақтаудың жаттығу тапсырмаларын орындап, оқушы көшбасшылары шығады.
|
Негізгі бөлім
Сөздікпен жұмыс
Топтық жұмыс
Ой – қозғау сәті
Сатылай кешенді талдау
Дарынды оқушылар-мен жұмыс |
Абайдың қарасөздері туралы түсінік беру. Қазақ әдебиеті тарихында ең алғаш жазба әдебиетінің негізін қалаған Ы. Алтынсарин болса, оны ары қарай жалғастырған Абай болған. Ыбырай Алтынсарин көркем сөз әдебиетінің атасы болса, Абайдың қара сөздері ғақлиялық даналық сөздері болған. Қарасөз дегеніміз-ақыл, өсиет түрінде жазылған еңбек. Абай өз қара сөздерін 1890 - 1898 жылдар арасында жазған. Қара сөздерін жазуды бастағанда Абай 45 жаста болған. Ақыл - ойы толысып, жасы кемелденген, көрген - білгенін ой елегінен өткізіп, сараптар жасқа жеткен кезінде қара сөздерін жазуды қолға алған. Бұған дейін Шығыс ойшылдары Әл - Фараби, Фирдоуси, Бабыр, Батыс философ, ғалымдары Галилей, Коперник, Спенсер, Дарвин, Ньютон, Пифагор еңбектермен танысып, үлкен дайындықтан өтіп келеді.
Ғибратләну - (араб)- үлгілі, өнегелі. «Жақсылық көрсең ғибрәтлі, Оны ойға жисаңыз». І топқа: Мәтінді оқып, мазмұнын айту. Тірек сөздерді жазу ІІ топқа: Мәтіннен есте сақтаудың себептерін жазу, түсіндіру. ІІІ топқа: Ой кеселдерін жазу, түсіндір. ІV топқа: Мәтіндегі автордың идеясын жазу. (Жауаптарын әр топтан бір оқушы оқып береді) Интерактивті тақтада отыз бірінші қарасөзінің мәтінін қалпына келтірумен жұмыс.
І топқа: Бастың суретіне қарап, бүгінгі сабақпен байланыстыра ойларын топта талқылау, флипчартқа түсіру. ІІ топқа: Ұйқының бүгінгі тақырыппенқандай байланысы бар екенін ойлап, суретке орай ойларын топта талқылау, флипчартқа түсіру ІІІ топқа: Спортпен айналысып жүрген адамдардың суретіне қарап, бүгінгі сабақпен байланыстыра ойларын топта талқылау, флипчартқа түсіру ІV топқа: Тамақтанып отырған баланың суретіне қарап, бүгінгі сабақпен байланыстыра ойларын топта талқылау, флипчартқа түсіру (Постерді әр топтан бір оқушы оқып береді)
«Отыз бірінші» қара сөзі
«Сен маған, мен саған» топтар бір-біріне сұрақтар қояды. (сұрақ – жауап бойынша) - Бұл шығарманың бас кейіпкері бар ма? Кім? - Абайдың қара сөзі кімнің ойын білдіреді? - Абай бар асыл ойын кімге арнады?
Қарасөздегі айтылған мазмұнды ойларды өлең тілімен жазу.
|
Өзінің қара сөзді жазуды қолға алғандағы мақсатын Абай бірінші қара сөзінде атап көрсетеді: «Ақыры ойладым: осы ойыма келген нәрселерді қағазға жаза берейін, ақ қағаз бен қара сияны ермек қылайын, кімде - кім ішінен керекті сөз тапса, жазып алсын, я оқысын, керегі жоқ десе, өз сөзім өзімдікі дедім де, ақыры осыған байладым, енді мұнан басқа ешбір жұмысым жоқ».
Мәтін ішінен түсініксіз сөздермен жұмыс жасайды.
1. - сену керек; Кітаптарын жауып,мәтінмен жұмыс жүргізеді.
Әр топ өздеріне берілген суретке байланысты бүгінгі тақырыптың байланысын топ ішінде талқылап, постер қорғайды.
Абай Проза Жақсы нәрседен үлгі алу, жаманнан жирену 1. - сену керек;
Естіген нәрсені ұмытпаудың, есте сақтаудың жолдарына тоқталған.
Прозаны поэзия тілінде сөйлетуге тырысады. Жақсыдан өнеге алып, Сақтайық есте анық. Салғырттықтан аулақ жүріп, Ой кеселін ұғындым танып.
Бос жүру, бос күлу-жаман әдет, Қарасөзде айтылды ылғи әдеп. Адамды жақсылыққа тәрбиелеген, Ұлы Абайға көрсетейік жақсы ізет. |
Қорытынды |
- «Бір айналым сөйлеу» - Абайдың өз сөзімен айтсақ:
-Кері байланыс: - Сабақта не маңызды болды? - Не қызықты болды? - Бүгінгі сабақтан жаңа не үйрендіңіз? Нені игердіңіз Тақтаға кітап, қалам дәптер суреттері ілінеді. Осы суреттердің біреуінің астына әрбір оқушы өзіне берілген кеспе қағаздарды жапсыра отырып, бүгінгі сабақ бойынша өз білімін бағалайды. Кітап-------------« 5» Қалам--------------« 4» Дәптер-----------------« 3»
|
Абай – ұлы ақын, Философ-ойшыл Көркем әдебиеттің темірқазығы. қарасөздері адамды адамгершілікке тәрбиелейді. Жастарды адал, еңбекқор, иманды, талапты, үлкен жүректі кісі болуға тәрбиелейді.
Оқушылар стикерге бүгінгі сабаққа байланысты «Екі жұлдыз бір тілек» жазады да, тақтадағы кітап, дәптер, қалам суретінің тұсына өздерін бағалайды. |
Үйге тапсырма |
«Абай қара сөзін оқығаннан кейінгі түйген ойым» эссе жазу және «отыз бірінші» қара сөзін жаттау. |
|
Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
История открытые уроки по истории |
Педагогика открытые уроки по педагогике |
Биология открытые уроки по биологии |
Информатика открытые уроки по информатике |
Математика открытые уроки по математике |
Физика открытые уроки по физике |
Химия открытые уроки по химии |
Разное открытые уроки |
География Открытые уроки по географии |
русский язык |