Ұстаздар сайты u-s.kz Сайттың атауы www.u-s.kz
» » Сөйлем және оның түрлері


Сөйлем және оның түрлері

Сабақтың тақырыбы Сөйлем және оның түрлері

Сабақтың  мақсаты білімділігі   Сөйлемнің    айтылу  жазылу   мақсатына  қарай  сұраулы , лепті , хабарлы  болып  бөлінетінін  еске  түсіру;
 дамытушылығы    сөздің   қорын  тіл  байлығын   дамыту ,  жан – жақты  ойлауға  
үйрету ; 
 тәрбиелілігі    ұйымшылдыққа ,  достыққа , тәрбиелеу
шернекілігі    сызбалар ,  суреттер
тәс  әдістері   сұрақ – жауап , әңгімелеу , ауызша сызба , топтық ,  сергіту  сәті
Сабақ  барысы;  псих.сәт
                              -Армысың   , сұлу  күн
   -Армысың  ,  ашық  аспан 
                              -Қайырлы  күн  баршаға
-Балалар , бұл  сабақтың  басқа  сабақтан  өзгешелігі  - сабағымызға  қонақтар  қатысып  отыр.   Бізде  қазақ  тілі  сабағы.
            Қазақ  тілі – бабам  тілі – өз  тілім
            Қазақ  тілі – анам  тілі – өз  тілім
       Қазақ  тілі -  далам  тілі   өз  тілім
             Қазақ  тілі – адам   тілі   өз   тілім
-Ана  тілі  туралы   көркем  сөз  оқиды.
Бақылау  кезең
                              Сөзжұмбақ   шешу
    Көйлек                                    Бастапқы к  әріпінің   орнына  с ,  соңғы м  әріпінің  орнына  м  
    Сөйлем                                   дыбысын  қойсақ  сөйлем   шығады.
    -Сөйлем  неден  құралады   
    -Сөйлем  сөзден  құралады.
   - Сөз  неден
  - Сөз  буыннан
 - Буын  ше
-Буын  дыбыстан
-Ерте , ерте  ертеде  біз   білмейтін   бір  үлкен  өлкеде  сөздер  өмір  сүріпті.  Сөздердің  бір  тобы  бір- бірімен      тіркесе  байланысып, жеке  отау тігіпті.Бұл  сөздер  бір-бірінен  бөлек  тұрсада  бір- бір-біріне  бағынып , бірін-бірі  толықтырып  тұрыпты.Ең   бірінші   тұрған   сөз  бәріне  бас  болыпты.   Ал  ең   соңғы  өзінен  кейін  ешкімді  жібермей , ойды  тиянақтап  тұрыпты.
Тыныс  белгілері  .
-Бұл  тыныс  белгісі  қай  уақытта  қойылады
-Нүктеге  тоқталайық.
-Сөйлем  соңынан  қойылады.
-Ол  хабарлы  сөйлем   деп  аталады.
-Хабарлы  сөйлемнің   соңынан  нүкте  қойылады.
-Леп  белгісі   соңынан  қойылады.
-Лепті  сөйлем  деп  аталады.
-Лепті  сөйлем   дегеніміз –адамның  көтеріңкі  көңіл  күйін  білдіреді.
-Сөйлем  соңынан  қойылады.
-Сұраулысөйлем  деп  аталады
-Сұраұлы  сөйлем  дегеніміз – жауап  алу  мақсатында  айтылады.
Сөйлем   айтылуына   қарай 
Хабаолы  сөйлем  
Сұраулы  сөйлем  
Лепті  сөйлем
-Тыныс  белгісі  айтысы.
Бастауыш:  Ей, кішкентай ғана нүкте!
                      Сенің осы керегің жоқ-ау түкке! 
Нүкте: Мен сөйлемнің басында тұрам,
             Солында емес, оңында тұрам.
             Сөйлемдердің  жігін ажыратып,
              Кідіріс белгісі ретінде тұрам.
Бастауыш: Аузыңды ашып сұрайсың да, тұрасың:  Саған не керек?
 
Сұрау: Маған ең алдымен,
             Сұралық шылау керек.
Олар  жазылуға  тегіс  бөлек  
              Екіншіден
              Сұрау  ссімдіктері  керек 
Бастаушы   Сен  неге  айғайлай   бересің
                      Сөйлемге  қандай  мағына  бересің
Леп  белгісі     Мен  ылғи  айғайлай  бермеймін,
                           Қуана  да , күле  де   білемін
                           Кейде  өкініп , ренжісем  де,
Көбіне  көтеріңкі , көңілді  жүремін.
Орындаушылық  кезең 
                   Қазанның  жиырма  төрті 
                            Класс  жұмысы
Көркем  жазу
Сс   ссс   ссс   Ссс
Секірді   секірдің  бе   секір
                             Оқулықпен  жұмыс
  9-жаттығу
1. Сұраулы  сөйлем
2. Хабарлы  сөйлем
3. Лепті  сөйлем
-Сергіту  сәті 
                                   Жалқаубек  әнімен.
    Топтық  жұмыс.
Берілген   сөздердени  4  сөйем   құрап  жазу.
  Арыстанның  төлі  не 
Ауа  қандай  таза
  Балалар  қардан  аққала  жасады.
   Әлимя  кітапханаға  барды  ма
            Графикалық  диктант
Келісемін
Кееліспеймін
1.Сөйлем  тиянпқты  ойды  білдіреді
2.Сұраулы  сөйлемнен  кейін  сұрақ  белгісі  қойылады.
3.Сөйлемнің  бірінші  сөзі  кіші  әріппен  жазылады 
4.Сөйлем  буыннан  құралады.
5.Далада  жаңбыр  мен  қар жауды.
6.Сөйлем  айтылуына  қарай  4-ке  бөлінеді.
      -Сызбаны  толықтыр.
-Ертеде  тыныс  белгісі  деген  шешейдің  үш  қызы  болыпты. Бірінші  қызы  тиянақты  сабырлы  сөйлепті,екіншісі  тек  сұрағанды  біліпті  ,  ал  үшінші  қызы  бірде  ренжіп  бір  қуанып  ,  бірде  бұйырып  сөйлейді  екен.  Соған  қарамастан  шешесі  үш  қызын  ақылмен  бір  мәтіннің  ішіне  жұмсай  алыпты.
                                          12-жаттығу
-Сәлеметсіз  бе,  қырғауылым , халіңіз  қалай
-Жақсы , өзің  қалай  тұрасың
1.Ертегіні  тиісті  дауыс  ырғағымен  оқу.
2.Сұраулық  мағына   беріп  тұрған  сөзді  табу.
3.Бұл  үзінді  қай  ертегіден  алынған
4.Ертегіні  жалғастыру
                              Рефленсия  
1-тапсырма  
                 Сәйкестендіру  тесті
 Хабарлы  сөйлем                         жауап  алу  мақс.  айтылады
Лепті  сөйлем                                 тиянақты  ойды  білдіреді
Сұраулы  сөйлем                           көтеріңкі   көңіл  күйді  білдіреді
2-тапсырма
       Сөйлем  жазылуына  қарай 
      Сөйлем  сөздерден  құралады.
      Сөйлемнің   бірінші  сөзі  әріппен  баст.  Жазылады
      Сөйлемдегі  сөздер  бөлек  жазылады.
      Сөйлем  тиянақты   ойды  білдіреді
      Сөйлем  соңынан  тыныс  белгілері  қойылады.
-Үйге  тапсырма.  Сөйлем  түрлері  13-жаттығу
-Бағалау. 
Ақтөбе  қаласы  №5  орта  мектеп 
         Ермекбаева   Кенже  Мұқанғалиқызы
        Бастауыш  класс мұғалімі.

Соңғы жарияланған материалдар тізімі
Хабарлы сөйлем
Сұраулы сөйлем
Лепті сөйлем
Бұйрықты сөйлем
Құрмалас сөйлем
Компьютер. Хабарлы, сұраулы, бұйрықты, лепті сөйлемдер
Сөйлемнің айтылу мақсатына қарай түрлері тақырыбы бойынша
Лепті сөйлем
Сөйлем мүшелері. Ашық сабақ
Лепті сөйлем
Бөлім: Уроки / Қазақ тілі | Көрсетілім: 20469 | Қосты: NA | Ілмек сөздер:
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Бөлімдер
История
открытые уроки по истории
Педагогика
открытые уроки по педагогике
Биология
открытые уроки по биологии
Информатика
открытые уроки по информатике
Математика
открытые уроки по математике
Физика
открытые уроки по физике
Химия
открытые уроки по химии
Разное
открытые уроки
География
Открытые уроки по географии
русский язык